KudoZ home » English to Dutch » Cinema, Film, TV, Drama

...is my pink slip.

Dutch translation: wippen


04:32 Sep 12, 2001
English to Dutch translations [PRO]
Cinema, Film, TV, Drama / subtitling
English term or phrase: ...is my pink slip.
Dit zegt een journaliste die net een preek gekregen heeft van een andere, verwaande journalist.

- "He said: I'll pick up the slack for you. I'll cover you. The only thing he's going to pick up for me is my pink slip."

- If he tries to touch your slip, I'll knock him out.

Het moet dus ongeveer een grapje blijven. Kan iemand me hiermee helpen?
Sandra B.
Dutch translation:wippen
Explanation:
Hij zei: "Ik zorg wel voor je. Ik help je wel. Het enige waar hij gaat voor zorgen is dat ik hier (buiten)gewipt wordt."

- "Dat hij maar eens probeert je te wippen, ik sla 'm op zijn gezicht."

'Wippen' is synoniem met 'ontslaan' (volgens Van Dale Synoniemenwoordenboek), maar eventueel kan je 'buitenwippen' gebruiken om het wat duidelijker te maken.
Selected response from:

Joeri Van Liefferinge
Belgium
Grading comment
Bedankt voor je antwoord!

groetjes

Sandra
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1wippen
Joeri Van Liefferinge
4het enige dat hij mij zal geven is mijn ontslag
Evert DELOOF-SYS
4ontslaanShayna Barby
4zak
Carla Zwanenberg


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zak


Explanation:
Als je in de VS ontslagen wordt, krijg je een "pink slip". (zie URL). Het wordt hier natuurlijk dubbelzinnig gebruikt, eerst wordt dat roze briefje bedoeld, daarna een onderbroek.

Hier krijg je de "zak", en daarmee kun je wel een vergelijkbaar grapje maken ;)

Groeten,
Carla


    Reference: http://www.computable.nl/artikels/archief0/d47ra004.htm
Carla Zwanenberg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ontslaan


Explanation:
Volgens de van Dale betekent 'pinkslip' als werkwoord 'ontslaan' of 'de zak geven'.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Misschien iets van:

Hij zei: Ik help je wel. Ik geef je steun. Het enige wat hij me ooit zou geven is de zak."

-Als hij dat ook maar probeert dan gaan er klappen vallen.

Shayna Barby
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch

53 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
het enige dat hij mij zal geven is mijn ontslag


Explanation:
of...'het enige dat hij zal doen is mij op staande voet ontslaan'.

'Als hij je durft te slaan, geef ik hem op z'n donder/sla ik hem knock-out'.

Alvast nog een poging: beetje flauw, maar 'alla'; leunt wat dichter aan bij het origineel, dat weliswaar spitsvondiger is, maar wel al een lange baard heeft.

Moeilijk om grappig te doen in het Nederlands in combinatie met de klanken in 'ontslag'

HTH

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 144

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
wippen


Explanation:
Hij zei: "Ik zorg wel voor je. Ik help je wel. Het enige waar hij gaat voor zorgen is dat ik hier (buiten)gewipt wordt."

- "Dat hij maar eens probeert je te wippen, ik sla 'm op zijn gezicht."

'Wippen' is synoniem met 'ontslaan' (volgens Van Dale Synoniemenwoordenboek), maar eventueel kan je 'buitenwippen' gebruiken om het wat duidelijker te maken.


    Van Dale Synoniemenwoordenboek
Joeri Van Liefferinge
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Bedankt voor je antwoord!

groetjes

Sandra

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Carla Zwanenberg: mooie vondst :)
13 hrs