KudoZ home » English to Dutch » Cinema, Film, TV, Drama

boobytrap

Dutch translation: boobytrap(pen)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:boobytrap
Dutch translation:boobytrap(pen)
Entered by: Evert DELOOF-SYS

02:51 Sep 17, 2001
English to Dutch translations [PRO]
Cinema, Film, TV, Drama
English term or phrase: boobytrap
It's illegal to boobytrap your home.

Die man had een katapult gehangen voor mogelijke inbrekers.

Kent iemand een kort Nederlands werkwoord voor "boobytrap".

Alvast bedankt.
Sandra B.
boobytrap(pen)
Explanation:
boobytrap is alsdusdanig reeds opgenomen in het Groene Boekje (editie mei 2000) en mag dus als 'boobytrap' in het Nederlands gebruikt worden.

Ref.: Woordenlijst Nederlandse Taal - Groene Boekje, Sdu Uitgevers, Den Haag en Standaard Uitgeverij, Antwerpen :)
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Bedankt, Evert! Sorry voor de late reactie!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4boobytrap(pen)
Evert DELOOF-SYS
3Boobytraps zijn illegaalShayna Barby


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
boobytrap(pen)


Explanation:
boobytrap is alsdusdanig reeds opgenomen in het Groene Boekje (editie mei 2000) en mag dus als 'boobytrap' in het Nederlands gebruikt worden.

Ref.: Woordenlijst Nederlandse Taal - Groene Boekje, Sdu Uitgevers, Den Haag en Standaard Uitgeverij, Antwerpen :)

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 144
Grading comment
Bedankt, Evert! Sorry voor de late reactie!

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Boobytraps zijn illegaal


Explanation:
Maak er een zelfstandig naamwoord van?

Iets in de zin van 'Boobytraps zijn illegaal'

Het is maar een idee!

Succes verder.

Shayna Barby
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch