KudoZ home » English to Dutch » Computers: Software

Solution Integrator

Dutch translation: leverancier van totaaloplossingen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Solution Integrator
Dutch translation:leverancier van totaaloplossingen
Entered by: Henk Peelen

14:01 Dec 7, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Computers: Software
English term or phrase: Solution Integrator
Hallo allemaal, deze komt een paar keer voor en ben beniewd of er ook een, liefst korte, Nederlandse oplossing:-) voor bestaat.

Het gaat over partners van een softwarebedrijf voor golfbaanmanagement.

AAA:
Authorized Solution Integrator

BBB:
Authorized Credit Card Solution Integrator

CCC:
Authorized Hotel Solution Integrator

MTIA,
Iris
Iris70
leverancier van totaaloplossingen
Explanation:
lijkt me het mooiste.
Niet echt kort, noch absoluut noch door de bocht.


CCC:
bevoegd leverancier van totaaloplossingen voor hotels
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Totaaloplossingen past mooi in de verdere context, zonder "gemaakt" te klinken. Bedankt allebei!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3solution integrator / integratie dienstverlener
seaMount
2leverancier van totaaloplossingen
Henk Peelen


  

Answers


45 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
solution integrator
solution integrator / integratie dienstverlener


Explanation:
Wellicht dat mijn oplossing met die van andere kan worden geïntegreerd.

Mijn voorkeur:
Ik denk dat elke poging om deze businessterm (...) een nederlandse vertaling te geven wat kunstmatig overkomt.
'Solution Integrator' is zoals ook '(internet) service provider' ingeburgerd jargon geworden.

Mocht je toch een nederlandse term willen, dan kan je overwegen dat elke goed oplossing een combinatie is van producten/hardware/software en dienstverlening (service, helpdesk, installatie, training). Vandaar ook de suggestie 'integratie dienstverlener'

seaMount
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 16

5 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
leverancier van totaaloplossingen


Explanation:
lijkt me het mooiste.
Niet echt kort, noch absoluut noch door de bocht.


CCC:
bevoegd leverancier van totaaloplossingen voor hotels

Henk Peelen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 75
Grading comment
Totaaloplossingen past mooi in de verdere context, zonder "gemaakt" te klinken. Bedankt allebei!