KudoZ home » English to Dutch » Computers (general)

Copy protect, not allowed to change to TV

Dutch translation: kopieerbeveiliging; wijziging naar TV niet toegestaan


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Copy protect, not allowed to change to TV
Dutch translation:kopieerbeveiliging; wijziging naar TV niet toegestaan
Entered by: Armando Pattroni

03:52 Oct 24, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers (general) / Computers
English term or phrase: Copy protect, not allowed to change to TV
Just like that, please. I am fed up with this translation. Thank you for your help
Armando Pattroni
Peru
kopieerbeveiliging; wijziging naar TV niet toegestaan
Explanation:
or eventually:
kopieerbeveiliging; mag niet worden gewijzigd naar TV
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Thank you
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4kopieerbeveiliging; wijziging naar TV niet toegestaan
Henk Peelen
5kopieerbeveilig(en), niet toegestaan om naar TV te veranderen.
Bryan Crumpler


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
kopieerbeveilig(en), niet toegestaan om naar TV te veranderen.


Explanation:
Copy Protection is "kopieerbeveiliging" or "het kopieerbeveiligen". It's used in terms of CD's and electronic software all the time. To copy protect would thus be "kopieerbeveiligen" In command form, this is simply "kopieerbeveilig".

"niet toegestaan" literally means "not permitted."

I'm presuming change to TV means to that whatever is being copy protected is in one format and it not being allowed to be made into a different format specifically for TV. In this case, I believe veranderen is more suitable than wijzigen.

"veranderen" of course, means to change as in "make different". "veranderen naar" means "to change (in)to"



WebWereld: Sites in actie tegen cd's met kopieerbeveiliging
... 02-11-2001 Ook Universal wil kopieerbeveiliging cd's. 25-09-2001 Sony beveiligt
single Michael Jackson. ... Sites in actie tegen cd's met kopieerbeveiliging. ...
www.webwereld.nl/nieuws/9165.phtml - 24k - In cache - Gelijkwaardige pagina's
[ Meer resultaten van www.webwereld.nl ]

StudentStart - GSM, PC & het net - CD-kopieerbeveiliging simpel ...
Zoeken: op StudentStart. G S M , P C e n h e t n e t. CD-kopieerbeveiliging
simpel te omzeilen, 17 - 05 - 2002. De CD-kopieerbeveiliging ...
www.studentstart.be/GsmPcEnHetNet/4119 - 30k - In cache - Gelijkwaardige pagina's



Lycos Tripod Homepages - Gratis Hosting
... website veranderen naar een nieuwe. hanssteenbergen, 11-10-2002 17:39, RE:
website veranderen naar een nieuwe. why, 14-10-2002 14:11, cgi en forms. ...
forums.tripod.lycos.nl/use/mm_72/ - 101k - okt. 22, 2002 - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Curaçao naar 230 Volt (50 Hz)
... Bij het veranderen naar 230 / 400 volt zal de spanning tussen een fase en de nul
dus veranderen van 127 volt naar 230 volt en de spanning tussen de fasen van ...
pages.zdnet.com/hapasman/Netfrequentieproblematiek/ id12.html - 23k - In cache - Gelijkwaardige pagina's



Bryan Crumpler
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
kopieerbeveiliging; wijziging naar TV niet toegestaan


Explanation:
or eventually:
kopieerbeveiliging; mag niet worden gewijzigd naar TV

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 60
Grading comment
Thank you

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  joeky janusch
2 hrs

agree  Jacki: wel tv (kleine letters)
2 hrs

agree  Leo te Braake | dutCHem
2 hrs

agree  Meturgan
4 hrs