KudoZ home » English to Dutch » Computers (general)

mouse ball compartment

Dutch translation: binnenste van de muis


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:mouse ball compartment
Dutch translation:binnenste van de muis
Entered by: Antoinette Verburg

09:53 Jan 30, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers (general) / computers
English term or phrase: mouse ball compartment
Hebben wij een (mooi) woord voor het gedeelte van de muis waar de muisbal inzit? Muisbalvakje? Eh... muizenholletje? :)
Antoinette Verburg
Netherlands
binnenste van de muis
Explanation:
zo noem ik het altijd, just guessing though
Selected response from:

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Grading comment
Bedankt, allemaal! 'Balzaal' is natuurlijk geweldig, en ook 'muisbalhuis' klinkt ongeveer net zo feestelijk als de 'ballenbak' waar ik zelf nog even aan dacht, maar uiteindelijk kies ik toch voor 'binnenste van de muis', omdat die formulering in de praktijk het meest gebruikt wordt (heb ik me laten vertellen door een aantal computerjongens). Nu alleen maar hopen dat er uit dat binnenste geen braakballen komen... Nou, de balle maar weer! Mirror.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2muisbalhuis, ruimte voor de muisbal
Leo te Braake | dutCHem
4 +1balruimte
Henk Peelen
2binnenste van de muis
Jacqueline van der Spek


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
muisbalhuis, ruimte voor de muisbal


Explanation:
intuitie

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 22

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: zo is't maar net: ieder huis heeft zijn muis
22 mins
  -> (kompleet met cursor-kruis? :-)

agree  Peter Leistra
34 mins
  -> thnx

29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
balruimte


Explanation:
wanneer het in de context wel duidelijk is dat het om een computermuis gaat, zou je het "muis" misschien kunnen weglaten:

balruimte
kogelruimte
baldeel, balgedeelte, balzaal


Muizenval
kan trouwens ook best: het meest elementaire gedeelte zit er immers opgesloten.

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 60

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: Mijn vrouw opteert voor de balzaal...
3 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
binnenste van de muis


Explanation:
zo noem ik het altijd, just guessing though


    Reference: http://www.provine.nl/service/muis.html
    Reference: http://net.info.nl/ci/505/glidepon.html
Jacqueline van der Spek
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
Bedankt, allemaal! 'Balzaal' is natuurlijk geweldig, en ook 'muisbalhuis' klinkt ongeveer net zo feestelijk als de 'ballenbak' waar ik zelf nog even aan dacht, maar uiteindelijk kies ik toch voor 'binnenste van de muis', omdat die formulering in de praktijk het meest gebruikt wordt (heb ik me laten vertellen door een aantal computerjongens). Nu alleen maar hopen dat er uit dat binnenste geen braakballen komen... Nou, de balle maar weer! Mirror.