KudoZ home » English to Dutch » Construction / Civil Engineering

table washbasin faucet

Dutch translation: kraan voor opbouwwasbak


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:table washbasin faucet
Dutch translation:kraan voor opbouwwasbak
Entered by: Roel Verschueren

21:08 Jul 3, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / Faucets
English term or phrase: table washbasin faucet
In een lijst met verschillende kraantypes:
"Table single lever washbasin faucet from which water flows freely (without aerator)."
De vorige was:
"Single lever washbasin faucet from which water flows freely (without aerator)."
David Van der Vloet
Belgium
(water)kraan voor opgebouwde wasbak
Explanation:
table washbasins zijn opgebouwd (op tablet, badkamerkast, ... whatever) tegenover 'ingebouwde' wasbakken.
Selected response from:

Roel Verschueren
Austria
Grading comment
Hartelijk bedankt!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1(water)kraan voor opgebouwde wasbak
Roel Verschueren
3Kraan voor wasbak met steun / gesteunde wasbakJEvicente
4 -1wastafelkraan
joeky janusch


Discussion entries: 1





  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
(water)kraan voor opgebouwde wasbak


Explanation:
table washbasins zijn opgebouwd (op tablet, badkamerkast, ... whatever) tegenover 'ingebouwde' wasbakken.

Roel Verschueren
Austria
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 7
Grading comment
Hartelijk bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: opbouwwastafel. Maar misschien klot dat voor Belgie niet!
18 mins
  -> Dank je Leo. Opbouwwastafel zou ook kunnen, zelfs beneden de rivieren! ;-)

neutral  Harry Borsje: Maar hier lijkt table eerder betrekking te hebben op de faucet! Lijkt me dus eerder een kraan die *naast* de wastafel/wasbak wordt gemonteerd.
10 hrs
  -> Harry: kijk eens hier: www.alibaba.com/.../ Table_Top_Basin.html

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
wastafelkraan


Explanation:
of: kraan van de wastafel. Maar ik zou de voorkeur geven aan wastafelkraan

joeky janusch
Israel
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Leo te Braake | dutCHem: Hoe zou je de voorafgaande dan noemen?
11 mins

51 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Kraan voor wasbak met steun / gesteunde wasbak


Explanation:
table kan ook vertaald worden als "support" of "steun"

JEvicente
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in SpanishSpanish