KudoZ home » English to Dutch » Construction / Civil Engineering

cryogenic shoes

Dutch translation: cryogene leiding/pijpondersteuning/dragers/beugels/schoenen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cryogenic shoes
Dutch translation:cryogene leiding/pijpondersteuning/dragers/beugels/schoenen
Entered by: Esther Willaert

07:14 Nov 26, 2013
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / Technical and Contractual
English term or phrase: cryogenic shoes
the term is used in the following sentence:
The Contractor ordered cryogenic shoes for standard and non-standard cryogenic pipework supports.

Can anybody help me out how to translate the word 'shoes' in this context? I found this info
http://www.pipingtech.com/products/cryogenic-pipe-supports.h...

Thanks in advance for your help.
Esther Willaert
Netherlands
cryogene leiding/pijpondersteuning/dragers/beugels/schoenen
Explanation:


Cryogeen leidingondersteuning type 56

http://www.hanwel.com/nl/producten/leidingondersteuningen/cr...

Pijpschoenen (pipe shoe) worden geklemd om of gelast aan de pijp. Ze worden gebruikt met een aantal redenen:
• De steunpuntsbelasting te spreiden over een groter pijpoppervlak.
• De isolatie van een pijp zou door het eigen gewicht van de pijp ingedeukt worden, wanneer de leiding op de isolatie zou worden neer gelegd.
• Wanneer de coating van de pijp beschadigt door de bewegingen kan er corrossie ontstaan.
• Wanneer er verschil in materiaal is tussen de pijp en de ondersteunings constructie, kan er corrossie ontstaan.
Is de pijp uitgevoerd in een vanwege het medium noodzakelijk duurder materiaal, dan kan de pijpschoen in goedkoop staal worden uitgevoerd, wanneer de pijpschoen voorzien is van een (kunststof) inlage.

http://tinyurl.com/nbwhnqg

afbeelding pijpschoenen (uit dezelfde link):

http://tinyurl.com/nxlekdp

pijpbeugels / pijpbokken/steunen

http://www.hanwel.com/nl/producten/leidingondersteuningen/54...

Insulphen leidingdragers aanbrengen en met filamenttape en beugel vastzetten. Voor toepassing als koude isolatie zijn de insulphen leidingdragers voorzien van een dampremmende laag, (versterkt –of niet versterkt aluminium folie en/of mylar).
Bij toepassing als koude isolatie dienen alle kopse -en langsnaden van de Insulphen leidingdragers te worden voorzien van een aluminium tape. Dit zorgt ervoor dat de zeer lage warmtegeleidings- eigenschappen van insulphen worden behouden.
Voor uitgebreide verwerkingsadviezen verwijzen we naar het ISSO handboek publicatie 64 ”Kwaliteitseisen isoleren”. Bij toepassing onder -40 °C wordt er geadviseerd Insulphen 40 toe te passen.

http://asbipro.xtenso-development.nl/wp-content/uploads/site...
Selected response from:

Barend van Zadelhoff
Netherlands
Grading comment
Thanks to all for helping me out with this!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4cryogene oplegging
Monique Polman
3cryogene leiding/pijpondersteuning/dragers/beugels/schoenenBarend van Zadelhoff
Summary of reference entries provided
sloffen of steunmoffen
Koen Speetjens

  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cryogene oplegging


Explanation:
als ondersteuningsconstructie voor koude pijpleidingen

Monique Polman
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
cryogene leiding/pijpondersteuning/dragers/beugels/schoenen


Explanation:


Cryogeen leidingondersteuning type 56

http://www.hanwel.com/nl/producten/leidingondersteuningen/cr...

Pijpschoenen (pipe shoe) worden geklemd om of gelast aan de pijp. Ze worden gebruikt met een aantal redenen:
• De steunpuntsbelasting te spreiden over een groter pijpoppervlak.
• De isolatie van een pijp zou door het eigen gewicht van de pijp ingedeukt worden, wanneer de leiding op de isolatie zou worden neer gelegd.
• Wanneer de coating van de pijp beschadigt door de bewegingen kan er corrossie ontstaan.
• Wanneer er verschil in materiaal is tussen de pijp en de ondersteunings constructie, kan er corrossie ontstaan.
Is de pijp uitgevoerd in een vanwege het medium noodzakelijk duurder materiaal, dan kan de pijpschoen in goedkoop staal worden uitgevoerd, wanneer de pijpschoen voorzien is van een (kunststof) inlage.

http://tinyurl.com/nbwhnqg

afbeelding pijpschoenen (uit dezelfde link):

http://tinyurl.com/nxlekdp

pijpbeugels / pijpbokken/steunen

http://www.hanwel.com/nl/producten/leidingondersteuningen/54...

Insulphen leidingdragers aanbrengen en met filamenttape en beugel vastzetten. Voor toepassing als koude isolatie zijn de insulphen leidingdragers voorzien van een dampremmende laag, (versterkt –of niet versterkt aluminium folie en/of mylar).
Bij toepassing als koude isolatie dienen alle kopse -en langsnaden van de Insulphen leidingdragers te worden voorzien van een aluminium tape. Dit zorgt ervoor dat de zeer lage warmtegeleidings- eigenschappen van insulphen worden behouden.
Voor uitgebreide verwerkingsadviezen verwijzen we naar het ISSO handboek publicatie 64 ”Kwaliteitseisen isoleren”. Bij toepassing onder -40 °C wordt er geadviseerd Insulphen 40 toe te passen.

http://asbipro.xtenso-development.nl/wp-content/uploads/site...

Barend van Zadelhoff
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 32
Grading comment
Thanks to all for helping me out with this!




Reference comments


37 mins
Reference: sloffen of steunmoffen

Reference information:
Volgens Vlietstra zijn shoes sloffen of onderlegplaten (VD zegt over slof: "steunstuk").
Volgens de afbeelding zijn het pijpmoffen met een steunstuk eronder. Steunmof??


    Reference: http://www.angelfire.com/ca/vlietstra/es.html
Koen Speetjens
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 23




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
PRO (3): Ron Willems, Koen Speetjens, Antoinette Verburg