KudoZ home » English to Dutch » Construction / Civil Engineering

bonded seal

Dutch translation: gelijmde sluiting


11:22 Dec 1, 2004
English to Dutch translations [Non-PRO]
Construction / Civil Engineering
English term or phrase: bonded seal
Het hele scala van statische afdichtingen – O-ringen, rondsnoer, X-ringen, afdichtingskappen, bonded seals enz. – zijn
leverbaar in alle denkbare afmetingen, in metrische eenheden, inches en internationale standaards. Het grote aantal materialen en compounds, ook DIN-DVGW-, KTW- en WRC-goedgekeurd laten geen wens onvervuld.
Renate van den Bos
Dutch translation:gelijmde sluiting
Explanation:
See Eurodicautom, who bases the translation on a Heidelberg dictionary.
Selected response from:

gv
Grading comment
Bedankt! Renate
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2gelijmde sluitinggv
3gezekerde afsluiting / verzekerde afsluiting
11thmuse
3bonded seal
shineda


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
gelijmde sluiting


Explanation:
See Eurodicautom, who bases the translation on a Heidelberg dictionary.


    Reference: http://europa.eu.int/eurodicautom/Controller
gv
Native speaker of: Native in DutchDutch
Grading comment
Bedankt! Renate

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: maar ik zou dan 'lijmafsluiting', 'lijmsluiting' of 'lijmverbinding' zeggen
3 hrs

agree  Saskia Steur: ook met Henk
6 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bonded seal


Explanation:
'..Afdichtschijven voor met name flenzen. De schijf bestaat uit een metalen ring en een rubber afdichtingsvlak. Beschikbaar in metrische en imperische maten..'

typisch aan deze sluiting is de combinatie van metaal en rubber en dat is aan elkaar gelijmd




    Reference: http://www.busak-shamban.nl/cms/Produkten/Statische+Afdichti...
    Reference: http://www.anyseals.com/bonded-seals.htm
shineda
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
gezekerde afsluiting / verzekerde afsluiting


Explanation:
• bonded ['bond·ed || 'bɒndɪd]

adj. secured in a bonded warehouse

• bond [bɒnd]

v. store in a bonded warehouse; stick; be stuck

11thmuse
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 7