KudoZ home » English to Dutch » Cooking / Culinary

swoop like swallows over wine's entire landscape and make connections which

Dutch translation: met grote pennestreken over het hele wijnlandschap gaan


08:10 Jul 2, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Cooking / Culinary
English term or phrase: swoop like swallows over wine's entire landscape and make connections which
the geographical approach leaves obscure.

Goeiemorgen! Ik weet wat er bedoeld wordt maar krijg het vandaag :) niet echt in een mooie Nederlandse zin gegoten. Wie helpt? Het gaat over verschillende soorten wijn en hoe ze worden onderverdeeld.
TIA
Iris70
Dutch translation:met grote pennestreken over het hele wijnlandschap gaan
Explanation:
om er een inzicht in te krijgen, dat..

ik zou het vrij vertalen

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 35 mins (2004-07-02 09:45:29 GMT)
--------------------------------------------------

..veel diepgaander is dan de geografische benadering zou kunnen geven
(bijv.)
Selected response from:

shineda
Netherlands
Grading comment
Bedankt, ik heb er inderdaad maar een andere woordspeling van gemaakt.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3als zwaluwen over het gehele wijnlandschap te zweven en relaties te leggen die
Jan Willem van Dormolen
3 +1met grote pennestreken over het hele wijnlandschap gaan
shineda


Discussion entries: 2





  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
als zwaluwen over het gehele wijnlandschap te zweven en relaties te leggen die


Explanation:
Een poging:
"als zwaluwen over het gehele wijnlandschap te zweven en relaties te leggen die de geografische benadering niet kan onderkennen"
of
"die door een geografische benadering in het duister blijven"
of zoiets.
Hoe bloemrijker geformuleerd, hoe beter, lijkt me.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gerard de Noord: of: over het gehele wijnlandschap te scheren
5 hrs
  -> Scheren! Dát woord zocht ik, maar ik kon er niet opkomen!

agree  Tina Vonhof
17 hrs

agree  Anja van Duin: Vind ik erg mooi, over het landschap scheren!
19 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
met grote pennestreken over het hele wijnlandschap gaan


Explanation:
om er een inzicht in te krijgen, dat..

ik zou het vrij vertalen

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 35 mins (2004-07-02 09:45:29 GMT)
--------------------------------------------------

..veel diepgaander is dan de geografische benadering zou kunnen geven
(bijv.)

shineda
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 2
Grading comment
Bedankt, ik heb er inderdaad maar een andere woordspeling van gemaakt.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: Ook heel mooi.
23 hrs
  -> dank je