KudoZ home » English to Dutch » Education / Pedagogy

XX undertakes a diverse and creative range of educational initiatives

Dutch translation: neemt een gevarieerde en creatieve reeks educatieve initiatieven


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:undertakes a diverse and creative range of educational initiatives
Dutch translation:neemt een gevarieerde en creatieve reeks educatieve initiatieven
Entered by: Josephina Kooijman

00:17 Aug 22, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Education / Pedagogy / Education
English term or phrase: XX undertakes a diverse and creative range of educational initiatives
Ik weet de woorden wel te vertalen, maar mis net de betekenis van de zin. Wie helpt.
Josephina Kooijman
xx organiseert een gevarieerde en creatieve reeks educatieve initiatieven
Explanation:
XX organiseert een aantal initiatieven die opvoedkundig bedoeld zijn. Een voorbeeld: kinderen krijgen een humane missie zoals het ophalen van geld voor een goed doel (landmijnen). Hiermee leren ze inzet tonen, maar leren ze ook de gevaren kennen.
Dit is maar een voorbeeld om je op weg te helpen met de betekenis van de zin.
Groetjes, goede nacht,
chanti
Selected response from:

Chantal Henno
Grading comment
Heel hartelijke bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1xx organiseert een gevarieerde en creatieve reeks educatieve initiatieven
Chantal Henno
4 -1XX organiseert een gevarieerde en creatieve reeks educatieve acties
Leo te Braake | dutCHem


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
xx organiseert een gevarieerde en creatieve reeks educatieve initiatieven


Explanation:
XX organiseert een aantal initiatieven die opvoedkundig bedoeld zijn. Een voorbeeld: kinderen krijgen een humane missie zoals het ophalen van geld voor een goed doel (landmijnen). Hiermee leren ze inzet tonen, maar leren ze ook de gevaren kennen.
Dit is maar een voorbeeld om je op weg te helpen met de betekenis van de zin.
Groetjes, goede nacht,
chanti

Chantal Henno
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Heel hartelijke bedankt

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof: Ik zou zeggen XX neemt of onderneemt.
4 hrs
  -> thanks

agree  Ariser: Onderneemt
14 hrs
  -> ok, waarschijnlijk wel beter in dit geval, bedankt

disagree  Leo te Braake | dutCHem: Door iets te organiseren NEEM je een initiatief...
18 hrs
  -> Ja, maar de bedoeling hier is om Josephina te helpen met de betekenis. Ik veronderstel dat ze zelf wel de juiste woorden zal kiezen. Right?

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
XX organiseert een gevarieerde en creatieve reeks educatieve acties


Explanation:
Een initiatief neem je, bv door een actie te organiseren.

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Tina Vonhof: Er staat initiatieven, niet acties.
8 hrs
  -> Ja, in het Engels. Mag hier niety woord voor woord vertaald worden!!!