KudoZ home » English to Dutch » Electronics / Elect Eng

accumulated elapsed time measurement

Dutch translation: totale verstreken tijd


20:25 Jun 18, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Electronics / Elect Eng / watches
English term or phrase: accumulated elapsed time measurement
Ik ben een handleiding voor een chronograaf aan het vertalen en kom bovenstaande vier woorden tegen als kopje van een tabelletje. Ik weet precies wat er mee bedoeld wordt (je kunt tegelijkertijd de tijd van twee hardlopers registreren), maar weet niet hoe dit in 'chronograaf-jargon' kort en bondig gezegd wordt. Wie kan mij helpen?
xxxNicole_BC
Dutch translation:totale verstreken tijd
Explanation:
met meten of meting, dat moet je uit de tabelinhoud opmaken
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Precies wat ik zocht. Dankjewel.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1totale verstreken tijdHarry Borsje
4meting/meten van de reeds verlopen tijd, meting/meten van de geaccumuleerde tijdJack den Haan


Discussion entries: 1





  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
meting/meten van de reeds verlopen tijd, meting/meten van de geaccumuleerde tijd


Explanation:
Niet echt kort en bondig, maar ja...

--------------------------------------------------
Note added at 54 mins (2005-06-18 21:20:25 GMT)
--------------------------------------------------

Mijn suggestie \'meting/meten van de reeds verlopen tijd\' lijkt mij bij nader inzien niet correct. Ik zou het -- ook gezien jouw nadere toelichting -- houden op meting (of: meten) van de geaccumuleerde tijd.

--------------------------------------------------
Note added at 58 mins (2005-06-18 21:24:37 GMT)
--------------------------------------------------

Dat die tijd verlopen is, lijkt mij evident. \'geaccumuleerde verlopen tijd\' is naar mijn idee dan ook een tikkelte overdone. Het is tenslotte geen octrooiaanvrage ;-)


    Reference: http://home.tiscali.be/sectieplc.brugge/PLC/Introductie/16_T...
    Reference: http://www.ivw.nl/nl/Images/Informatieblad%20Loggen%20van%20...
Jack den Haan
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 522

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
accumulated elapsed time
totale verstreken tijd


Explanation:
met meten of meting, dat moet je uit de tabelinhoud opmaken

Harry Borsje
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 243
Grading comment
Precies wat ik zocht. Dankjewel.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tangopeter: helemaal mee eens
1 day9 hrs