KudoZ home » English to Dutch » Electronics / Elect Eng

stopwatch chrono hands

Dutch translation: (stopwatch)wijzers van de chronometer


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:stopwatch chrono hands
Dutch translation:(stopwatch)wijzers van de chronometer
Entered by: xxxNicole_BC

20:54 Jun 18, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Electronics / Elect Eng / watches
English term or phrase: stopwatch chrono hands
komt voor in de volgende zin: "Before using the stopwatch, reset stopwatch chrono hands to the "12" and "0" position." en ik vraag me af of 'stopwatchwijzers van de chronograaf' de lading dekt?
xxxNicole_BC
(stopwatch)wijzers van de chronometer
Explanation:
eigenlijk dubbel op in de brontaal
NB: 'chronometer' wordt in NL, zeker ook in dergelijke combinaties, aanmerkelijk vaker gebrukt dan 'chronograaf'!
15.600 googles t.o.v. 848!

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs 21 mins (2005-06-19 06:15:07 GMT)
--------------------------------------------------

typo: \'gebruikt\'

\"zet de *wijzers van de chronometer* terug op/naar de 12 en 0 posities\"

Am I mistaken that either \'chrono\' or \'stopwatch\' appears to be redundant in this text every now and then?

Krankzinnig idee dat \'chrono\' hier misschien onder invloed van het Frans gebruikt is?

Most likely the seconds are measured in 1/100 s ?!
Selected response from:

Fred ten Berge
Grading comment
Ik moet ook zeggen, dat de tekst erg veel overbodige kreten schijnt te bevatten! Wederom bedankt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4(stopwatch)wijzers van de chronometerFred ten Berge
3uren- en minutenwijzerHarry Borsje


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
uren- en minutenwijzer


Explanation:
zie bij je vorige vraag

Harry Borsje
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 243

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Fred ten Berge: Hoe 'renderen' we hier die 'stopwatch' en 'chrono'?
9 days

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(stopwatch)wijzers van de chronometer


Explanation:
eigenlijk dubbel op in de brontaal
NB: 'chronometer' wordt in NL, zeker ook in dergelijke combinaties, aanmerkelijk vaker gebrukt dan 'chronograaf'!
15.600 googles t.o.v. 848!

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs 21 mins (2005-06-19 06:15:07 GMT)
--------------------------------------------------

typo: \'gebruikt\'

\"zet de *wijzers van de chronometer* terug op/naar de 12 en 0 posities\"

Am I mistaken that either \'chrono\' or \'stopwatch\' appears to be redundant in this text every now and then?

Krankzinnig idee dat \'chrono\' hier misschien onder invloed van het Frans gebruikt is?

Most likely the seconds are measured in 1/100 s ?!


Fred ten Berge
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16
Grading comment
Ik moet ook zeggen, dat de tekst erg veel overbodige kreten schijnt te bevatten! Wederom bedankt.