International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » English to Dutch » Electronics / Elect Eng

strike plate

Dutch translation: (eelktrische) slotplaat


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:strike plate
Dutch translation:(eelktrische) slotplaat
Entered by: Ellen-Marian Panissieres-Beuker

19:33 Dec 26, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Electronics / Elect Eng / draadloze intercom
English term or phrase: strike plate
Then connect the other two wires (F) (one red and one black) to the lock or electric strike plate.

Dit is het gedeelte van het elektronische kastje dat geïnstalleerd moet worden. Hoe noem je dit in het Nederlands?
Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
(eelktrische) slotplaat
Explanation:
Tevens is het mogelijk om een elektrische slotplaat en/of elektrische poort te bedienen,
via een extern contact kan ook de positie van de deur en/of poort


--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 12 mins (2005-12-26 23:45:25 GMT)
--------------------------------------------------

elEktrische
Selected response from:

rodi
Belgium
Grading comment
Het ging hier om de hele vergrendeling. Dank jullie wel!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4(elektrische) schootplaatJack den Haan
2 +1(eelktrische) slotplaatrodi


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
(eelktrische) slotplaat


Explanation:
Tevens is het mogelijk om een elektrische slotplaat en/of elektrische poort te bedienen,
via een extern contact kan ook de positie van de deur en/of poort


--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 12 mins (2005-12-26 23:45:25 GMT)
--------------------------------------------------

elEktrische

rodi
Belgium
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Het ging hier om de hele vergrendeling. Dank jullie wel!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roeland: http://doityourself.com/locks/strikeplate.htm
5 hrs

neutral  Jack den Haan: 'Slot' is de hele vergrendeling, 'schoot' is het plaatje dat in het slot valt, al dan niet door elektrische bekrachtiging. Volgens mij gaat het hier om het laatste.
14 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(elektrische) schootplaat


Explanation:
Kluwer Bouwkunde: striking plate = schootplaat

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs 16 mins (2005-12-27 13:49:15 GMT)
--------------------------------------------------

Not everyone seems convinced, so here are few references too:

electrische sloten en schootplaten ***Elektrische schootplaat*** opbouw, voor horizontale sloten. ... ***Elektrische schootplaat*** opbouw, zonder uitsparing voor nachtslot. Voeding 8-12V ...
home.planet.nl/~dbttw000/slotenenschootplaten.html - 24k - Toegevoegde zoekresultaten - In cache - Gelijkwaardige pagina's


Glazen deuren...... Sommige bestaande oplossingen op basis van een ***elektrische schootplaat*** of een elektromagneet blijken weinig doeltreffend te zijn, doch eerder gevaarlijk... ...
www.comessecurity.com/76bis.htm - 14k - Toegevoegde zoekresultaten - In cache - Gelijkwaardige pagina's


Inkomdeuren voor gebouwen...... De inkomdeuren van gebouwen werken met de parlofoon die een elektrische schootplaat in werking stelt en die de dagschoot van het slot moet vrijmaken... ...
www.comessecurity.com/76.htm - 45k - Toegevoegde zoekresultaten - In cache - Gelijkwaardige pagina's
[ Meer resultaten van www.comessecurity.com ]


Elektrische Sloten - 1steKeuze€ 60,70 905-V. Elektrische schootplaat opbouw, voor horizontale Sloten. Omkeerbaar, met uitsparing voor nachtslot. Voeding 8-12V. € 29,10 ...

www.1stekeuze.nl/d/elektrische_sloten.html - 19k - Toegevoegde zoekresultaten - In cache - Gelijkwaardige pagina's

PS: If you google on 'electrical strike plate', you'll see that 'elektrische schootplaat' and 'electrical striking plate' are the same thing.

Jack den Haan
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 522