KudoZ home » English to Dutch » Electronics / Elect Eng

sound presence

Dutch translation: geluidsbeeld


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sound presence
Dutch translation:geluidsbeeld
Entered by: Michaël Temmerman

16:07 Sep 6, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Electronics / Elect Eng / TV manual
English term or phrase: sound presence
"Intensifies clarity and sound presence for better intelligibilty and musical realism."

Wat wordt precies bedoeld met "sound presence"? (in een context van surround-geluid)

Alvast bedankt!
Michaël Temmerman
Costa Rica
geluidsbeeld
Explanation:
Volgens mij wordt dit bedoeld. Het gaat om hoe 'aanwezig' het geluid lijkt te zijn. Alsjeblieft niet in het Engels laten staan, er wordt al genoeg Angelsaksische humbug over ons uitgestort.
Selected response from:

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Grading comment
Volgens mij heb je helemaal gelijk. Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2geluidsbeeld
Jan Willem van Dormolen
3klankoverdachtFunambule
3 -1niet vertalenArjan_Plantinga


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
klankoverdacht


Explanation:
Dit is juist bedoeld om niet begrepen te worden zodat de klant onder de indruk raakt en terstond tot aanschaf overgaat. Het gaat dus niet zozeer om de inhoud als wel om het effect ervan. Zelf wat verzinnen wat hetzelfde effect teweeg brengt.

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2006-09-06 16:28:23 GMT)
--------------------------------------------------

Zelf wat verzinnen dat hetzelfde effect teweeg brengt

Funambule
Netherlands
Native speaker of: Dutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxCDesmedt
1 hr

disagree  Jan Willem van Dormolen: Het gaat niet om de overdracht, maar om het karakter van het geluid. Dat wordt geïntensiveerd door op een bepaalde knop te drukken.
3 hrs
  -> Maar waar slaat het op om zo'n zin in een gebruiksaanwijzing te zetten? Dan houd je de gebruiker voor de gek. Daarom zeg ik: maak er zelf een leuk zinnetje van. Dat is gerechtvaardigd.

27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
niet vertalen


Explanation:
"Intensifies clarity and sound presence for better intelligibilty and musical realism."

Een intensievere helderheid en sound presence voor een betere hoorbaarheid waarheidsgetrouwe weergave.



Arjan_Plantinga
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GreekGreek

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Harry Borsje: verstaanbaarheid is niet hetzelfde als hoorbaarheid; overigens is er best een aanvaardbare (marketingwaardige) vertaling te vinden (en je bent een 'en' vergeten)
26 mins

disagree  Jan Willem van Dormolen: Vertaler, vertaal. En ik mis het aspect 'musical'.
2 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
geluidsbeeld


Explanation:
Volgens mij wordt dit bedoeld. Het gaat om hoe 'aanwezig' het geluid lijkt te zijn. Alsjeblieft niet in het Engels laten staan, er wordt al genoeg Angelsaksische humbug over ons uitgestort.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 72
Grading comment
Volgens mij heb je helemaal gelijk. Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dennis Seine
17 mins

agree  dimivdb
1 hr