KudoZ home » English to Dutch » Electronics / Elect Eng

biased

Dutch translation: voorspanning


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:biased
Dutch translation:voorspanning

12:40 Oct 20, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: biased
The unselected cells are connected to unselected word lines biased at the high pass voltages and will consequently be subject to disturb.
Ingrid Collet
voorspanning
Explanation:
Laten we het hier vooral in de technische interpretatie van bias zoeken. Bedoeld wordt dat de betreffende lijnen (geleiders) een bepaalde voorspanning hebben (in goed NL: een offset).

In deze zin zou ik er zoiets van maken als:
...de woordlijnen die zich op de hoogdoorlaatspanning bevinden...

Evt. past in deze zin ook wel potentiaal i.p.v. spanning.
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2voorspanningHarry Borsje
4overhellend naar, met neiging tot, met voorkeur voor
Jan Willem van Dormolen


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
overhellend naar, met neiging tot, met voorkeur voor


Explanation:
In die richting.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 72

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
voorspanning


Explanation:
Laten we het hier vooral in de technische interpretatie van bias zoeken. Bedoeld wordt dat de betreffende lijnen (geleiders) een bepaalde voorspanning hebben (in goed NL: een offset).

In deze zin zou ik er zoiets van maken als:
...de woordlijnen die zich op de hoogdoorlaatspanning bevinden...

Evt. past in deze zin ook wel potentiaal i.p.v. spanning.


Harry Borsje
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 243

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dick Greeven
38 mins

agree  Roeland
14 hrs