KudoZ home » English to Dutch » Electronics / Elect Eng

closed-core voltage transformer

Dutch translation: ringkerntransformator


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:closed-core voltage transformer
Dutch translation:ringkerntransformator
Entered by: Koen van Gilst

18:37 Nov 30, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: closed-core voltage transformer
Om wat voor soort spanningstransformator gaat het hier?

Zin: As the closed-core voltage transformer is a non-linear element, the resulting currents and voltages have a non-sinusoidal signal characteristic.
Koen van Gilst
Netherlands
ringkerntransformator
Explanation:
Het begrip gesloten kern of toroïde lijkt me aardig vervat in de term ringkern. En dat het een spanningstransformator is hoef je er niet expliciet bij te zeggen.
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1gesloten kern spanningstransformator
Eddy Coodee
3 +1ringkerntransformatorHarry Borsje
4geslotenkernspanningstransformator
Jurgen Paermentier
3stroomtransformator met gesloten kern
peter arnout


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
gesloten kern spanningstransformator


Explanation:
Opbouw van een transformator met een gesloten kern is een oorspronkelijke manier van opbouw (zie ZBD-transformator).

Eddy Coodee
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Bedankt! Makkelijker dan ik dacht dus...


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Arie Uittenbogaard
8 mins

agree  Jack den Haan
15 hrs

disagree  solejnicz: Geen gebruikelijke Nederlandse samenstelling
15 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
geslotenkernspanningstransformator


Explanation:
Ik ben het eens met de vertaling, maar ik zou het hele zooitje wel aan elkaar schrijven.


    Reference: http://woordenlijst.org/leidraad/6/7/
Jurgen Paermentier
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
Notes to answerer
Asker: Dat vroeg ik me inderdaad al af...


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
ringkerntransformator


Explanation:
Het begrip gesloten kern of toroïde lijkt me aardig vervat in de term ringkern. En dat het een spanningstransformator is hoef je er niet expliciet bij te zeggen.



    Reference: http://nl.wikipedia.org/wiki/Transformator
Harry Borsje
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 243
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  solejnicz
12 hrs

22 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
stroomtransformator met gesloten kern


Explanation:
-

peter arnout
Belgium
Native speaker of: Dutch