KudoZ home » English to Dutch » Engineering: Industrial

shank tools

Dutch translation: gereedschaphouder / spantang


11:20 Mar 22, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial / steel, milling
English term or phrase: shank tools
no context available
Rik Schraag
Netherlands
Dutch translation:gereedschaphouder / spantang
Explanation:
De (tool) shank is de schacht van b.v. een boor of frees. Ik neem aan dat hier het gereedschap wordt bedoeld waarmee de schacht wordt vastgehouden.
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Klopt - het gereedschap wordt vastgehouden. Spanhouder is ook een term die ik veel tegenkwam, maar gereeschapshouder past hier uitstekend.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4kolfgereedsschappenJack den Haan
2gereedschaphouder / spantangHarry Borsje


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
shank tool
gereedschaphouder / spantang


Explanation:
De (tool) shank is de schacht van b.v. een boor of frees. Ik neem aan dat hier het gereedschap wordt bedoeld waarmee de schacht wordt vastgehouden.


Harry Borsje
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 108
Grading comment
Klopt - het gereedschap wordt vastgehouden. Spanhouder is ook een term die ik veel tegenkwam, maar gereeschapshouder past hier uitstekend.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kolfgereedsschappen


Explanation:
Zie: http://www.oertli.hu/betriebsanleitungen/nl/2001.pdf en http://www.oertli.com/nl/kapitel3/inhalt/prod_62.htm

Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 93