KudoZ home » English to Dutch » Engineering: Industrial

Top Assembly Drawing

Dutch translation: Tekening van klepmotor / stelregelaar / klepmotormodule / bovenmodule / bovenstuk / stelregelaarmodule


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Top Assembly Drawing
Dutch translation:Tekening van klepmotor / stelregelaar / klepmotormodule / bovenmodule / bovenstuk / stelregelaarmodule
Entered by: Henk Peelen

15:39 Feb 4, 2009
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
English term or phrase: Top Assembly Drawing
Bijv. in:

The size of the connection from the air supply should be equal to or greater than that which is shown on the Top Assembly Drawing.

Pressure settings for all filter regulators should be checked against the Top Assembly Drawing.
Alex Temmingh
Tekening van bovenmodule / bovenstuk / stelregelaarmodule
Explanation:
Volgens mij heeft men verschillende tekeningen voor het kleplichaam en de stelregelaarmodule.
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Ik heb deze vraag ook voorgelegd aan de klant, maar denk voorlopig dat dit het beste past. Iedereen bedankt!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4hoofdsamenstellingstekening
solejnicz
4overzichtstekeningJack den Haan
2 +1Tekening van bovenmodule / bovenstuk / stelregelaarmodule
Henk Peelen
3samenstellingstekening
Marianne Knijff


Discussion entries: 2





  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
top assembly drawing
samenstellingstekening


Explanation:
Ook wel TAD = Top Assembly Drawing.

Assembly Drawing = sub samenstellingstekening

Example sentence(s):
  • De sub samenstellingstekening wordt door PPO gebruikt bij controles die samenhangen met het Inspektievoorschrift

    Reference: http://dutoce.io.tudelft.nl/~jouke/docdb/docs/vroom2001disse...
Marianne Knijff
France
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 7

50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
top assembly drawing
overzichtstekening


Explanation:
Ik zou dit vertalen als overzichtstekening. Zie bijvoorbeeld de inhoudsopgave en pagina 19 van http://volvo480.northernscum.org.uk/files/Workshopmanuals/TP... .

Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 93

58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
top assembly drawing
hoofdsamenstellingstekening


Explanation:
Volgens mij betekent "top assembly drawing" hetzelfde als "main assembly drawing" of "general assembly drawing" ; zie de link naar het technisch woordenboek.




    Reference: http://www.babylon.com/definition/hoofdsamenstellingstekenin...
solejnicz
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 13

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
top assembly drawing
Tekening van bovenmodule / bovenstuk / stelregelaarmodule


Explanation:
Volgens mij heeft men verschillende tekeningen voor het kleplichaam en de stelregelaarmodule.

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 124
Grading comment
Ik heb deze vraag ook voorgelegd aan de klant, maar denk voorlopig dat dit het beste past. Iedereen bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: of in de wandeling ook vaak klepmotor(module) genoemd
1 hr