KudoZ home » English to Dutch » Engineering (general)

valve

Dutch translation: mengkraan


09:52 Feb 21, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / kranen (faucets and valves)
English term or phrase: valve
Ik ben op het moment bezig met een vertaling waarin de woorden "faucet" en "valve" door elkaar worden gebruikt. Ik weet dat een "faucet" een kraan is, en - in principe een "valve" een klep, maar in de volgende zin wordt deze "zekerheid" weer helemaal op de tocht gezet wanneer ze opmerken dat de "valve" een "feature in de bathroom" kan zijn. Zie de volgende zin:

Shower Valves
Shower valves are used to control the flow of water through the shower system or shower head, together with the ability to adjust the temperature of the water.
Shower valves can be made a feature of any bathroom as they come in a variety of different styles and colors. When choosing valves the color and style of any faucets within the bathroom should be considered." Kan iemand mij hiermee helpen - kan ik voor valve gewoon klep gebruiken of moet het iets anders zijn?
Willemina Hagenauw
Dutch translation:mengkraan
Explanation:
zoals het nu omschreven is, is het een mengkraan
Selected response from:

TBVO
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank!

Willemina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5thermostatische douchekraan
Kate Hudson
3 +3mengkraan
TBVO


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
mengkraan


Explanation:
zoals het nu omschreven is, is het een mengkraan

TBVO
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
Hartelijk dank!

Willemina

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jack den Haan: Lijkt mij ook.
7 mins

agree  Jan Willem van Dormolen: Ziet er wel naar uit.
10 mins

agree  xxxFrederikDV: zie ook google afbeeldingen voor 'shower valve'
3 hrs

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
thermostatische douchekraan


Explanation:
such as is made by grohe
www.kelkoo.nl/b/a/ss_thermostatische_douchekraan.html -

Kate Hudson
Netherlands
Works in field
Native speaker of: English
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem
49 mins
  -> Thanks Leo

agree  Jacqueline van der Spek
1 hr
  -> Thanks

agree  Peter Leistra
2 hrs
  -> Thanks

agree  xxxFrederikDV: of thermostatische kraan; mengkraan is overigens ook juist
3 hrs

agree  11thmuse
4 days