KudoZ home » English to Dutch » Engineering (general)

BOC Mono

Dutch translation: begin van cyclus


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:BOC Mono
Dutch translation:begin van cyclus
Entered by: Robert Rietvelt

18:52 Nov 10, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / Filters / pompen ?
English term or phrase: BOC Mono
Als in: The following instructions cover the installation, operation and maintenance of the Vee Bee BOC Mono In Line Strainer.

Is het een onderdeel van de merk/type naam of betekent het nog iets? Zo ja, wat dan?
Robert Rietvelt
begin van cyclus
Explanation:
BOC zou begin van cyclus kunnen betekenen.

http://www.acronymfinder.com/BOC~2.html
*** BOC Beginning Of Cycle

--------------------------------------------------
Note added at 1 dag3 uren (2008-11-11 22:14:59 GMT)
--------------------------------------------------

als dat zo is, zou mono ook kunnen een enkel filter betekenen (tegenover een dubbel filter).
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Is het ook. Ik heb het gewoon onvertaald gelaten.

Bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3zie uitleg
Leo te Braake | dutCHem
2begin van cyclus
Henk Peelen


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
boc mono
zie uitleg


Explanation:
Vee Bee BOC lijkt me een merk of typeaantuiding van een pomp,
Mono duidt dan op een monopomp,
de strainer wordt gebruikt om die pomp te beschermen tegen beschadiging door vaste deeltjes. Monopompen zijn daar vatbaar voor.
Uitleg monopomp:
http://www.hyfoma.com/nl/content/productie-technologie/opsla...

Leo te Braake | dutCHem
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 115

1 day3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
boc mono
begin van cyclus


Explanation:
BOC zou begin van cyclus kunnen betekenen.

http://www.acronymfinder.com/BOC~2.html
*** BOC Beginning Of Cycle

--------------------------------------------------
Note added at 1 dag3 uren (2008-11-11 22:14:59 GMT)
--------------------------------------------------

als dat zo is, zou mono ook kunnen een enkel filter betekenen (tegenover een dubbel filter).

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 224
Grading comment
Is het ook. Ik heb het gewoon onvertaald gelaten.

Bedankt