KudoZ home » English to Dutch » Engineering (general)

box sides

Dutch translation: vlakken van het laadgedeelte

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:box sides
Dutch translation:vlakken van het laadgedeelte
Entered by: xxxNicole_BC

03:59 Oct 2, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: box sides
De enige contekst die ik (toch wel) kan geven is dat het om een hechtmiddel gaat, dat onder meer 'box sides' van auto's kan hechten/repareren. En wederom bedankt!
xxxNicole_BC
valkken van het laadgedeelte
Explanation:
would be my bet.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-10-02 07:36:31 (GMT)
--------------------------------------------------

autowoordenboek:
box = bak, cabine, doos, huis, kast
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Ik heb de cliënt om nadere uitleg gevraagd en niet gekregen.... Volgens mij pastte deze oplossing het beste in de 'contekst' (die ik dus niet had!). Wederom allen bedankt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1zijkanten van de cabine
Henk Peelen
3behuizingskanten
Anita Schepers
3valkken van het laadgedeelte
Henk Peelen
2zitplaatszijkanten
11thmuse


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
valkken van het laadgedeelte


Explanation:
would be my bet.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-10-02 07:36:31 (GMT)
--------------------------------------------------

autowoordenboek:
box = bak, cabine, doos, huis, kast

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 224
Grading comment
Ik heb de cliënt om nadere uitleg gevraagd en niet gekregen.... Volgens mij pastte deze oplossing het beste in de 'contekst' (die ik dus niet had!). Wederom allen bedankt.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  11thmuse: Henk is drooooonken, Henk is dronken, in de Gloria....
50 mins
  -> bietje sloaperig nog, maar hartstikke nuchter: vlakken van het laadgedeelte

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
behuizingskanten


Explanation:
box is hier natuurlijk wel héél vaag.
Bij box denk ik in ieder geval aan een soort behuizing. Maar in een auto zitten natuurlijk veel onderdelen die men als "box" kan zien.
Bergvakjes en zo ... en wellicht zijn dat ook de delen die gelijmd moeten worden, want het koetswerk zelf zal natuurlijk niet gelijmd worden. Jeetje, ziet er geen gemakkelijke tekst uit he?
Veel moed erbij.
Anita

Anita Schepers
Spain
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
zijkanten van de cabine


Explanation:
Nou snap ik wat Henk down under bedoelt.

Cabinezijden
Zijden van het passagiersgedeelte

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 224

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  11thmuse: Precies Hendrik. Je bent nu klaarwakker!
10 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
zitplaatszijkanten


Explanation:
Alleen als het lekker in de context past. Babylon zegt dat een box een kleine zitplaats kan zijn.

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs 10 mins (2004-10-03 02:09:09 GMT)
--------------------------------------------------

Niet zo heel veel steun. Wat is het (seat box) (side trays) of (seat) (box side trays). Als het de vragensteller wat helpt was het de zoekactie waard. Het is afkomstig van een madenhandelaar. Ik bedoel, een bedrijf is visaas.


Fox Match Seat Box Side Trays fit all Fox Match seat boxes. The trays are attached via two support bars that fit directly into the Cam-lok Clamps on the side of the Fox Match Seat Box and clamp neatly away underneath the tray when not in use.
www.foxint.com/new-releases.php?lang=



11thmuse
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 37

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ton Remkes: Babylon: "small seating area in a theater" [<-- toch ff (= even, in o.i. gebruikelijke NL- internettaal) wat anders!] ['box(en)' is zeer 'gebruikelijk' in NL als alternatief voor loge(s)] Alright downyonder? [or 'downunder'??]? Cheers Henk!
12 hrs
  -> Nog een keer gekeken. Je hebt gelijk. Maar wat betekent ff?