KudoZ home » English to Dutch » Engineering (general)

smc

Dutch translation: smc (glasvezelsamenstelling in bladvorm)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:smc
Dutch translation:smc (glasvezelsamenstelling in bladvorm)
Entered by: xxxNicole_BC

04:16 Oct 2, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: smc
Gaat over reparatiematerialen voor auto's. Van dit materiaal wordt gezegd: "Bonds ... SMC... panels."
Ik heb wat onderzoek verricht en ben als mogelijke betekenis van deze afkorting 'sheet molding compound' tegengekomen. En daarnaast ben ik twee keer tegen gekomen dat SMC een in het Nederlands gebruikte term is. Wie kan mij dit bevestigen?
xxxNicole_BC
smc (glasvezelsamenstelling in bladvorm)
Explanation:
Als ik dit zou tegenkomen zou ik waarschijnlijk het volgende schrijven:
smc (wat staat voor "sheet moulding compound", een glasvezelsamenstelling in bladvorm), ....
Verderop in de tekst kan je dan gewoon smc laten staan, maar zo weet iedereen waarover het precies gaat.
Succes ermee.
Anita
Selected response from:

Anita Schepers
Spain
Grading comment
Na rijp beraad ben ik gewoon voor SMC gegaan (het is immers alleen een soort van slogan voor het product. Mocht het straks weer voorkomen in een vertaling, dan geef ik er graag de uitleg ook bij).
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4smc (glasvezelsamenstelling in bladvorm)
Anita Schepers
3voorgevormde bekedingspanelen
Leo te Braake | dutCHem
2sheet molded composite
Henk Peelen


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
sheet molded composite


Explanation:
lijkt me dan nog logischer

Internetreferentie:
SMC Sheet-Molded Composite (plastic used in autobody panels.)
SMC Sheet-Molding Compound



logischer dan single mother by choice
Wat eventueel nog zou kunnen:
Suzuki motor corporation
Select motor company


    Reference: http://www.acronymfinder.com/af-query.asp?acronym=smc&String...
Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 224

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
smc (glasvezelsamenstelling in bladvorm)


Explanation:
Als ik dit zou tegenkomen zou ik waarschijnlijk het volgende schrijven:
smc (wat staat voor "sheet moulding compound", een glasvezelsamenstelling in bladvorm), ....
Verderop in de tekst kan je dan gewoon smc laten staan, maar zo weet iedereen waarover het precies gaat.
Succes ermee.
Anita

Anita Schepers
Spain
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Na rijp beraad ben ik gewoon voor SMC gegaan (het is immers alleen een soort van slogan voor het product. Mocht het straks weer voorkomen in een vertaling, dan geef ik er graag de uitleg ook bij).

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
voorgevormde bekedingspanelen


Explanation:
eigenlijk "in vorm geperste (meestal met glasvezelversterkte) kunststofvellen" , maar dat is meer een beschrijving vanuit de kunststoftechniek dan een naam in de automobielindustrie.

Leo te Braake | dutCHem
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 115