single phasing

Dutch translation: eenfasewerking

English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
English term or phrase: single phasing
Bullet point voor

The most common causes of motor failure are:
Rik Schraag
Netherlands
Dutch translation:eenfasewerking
Explanation:
Even 'shoppen' bij verwante talen wil nog wel eens wat opleveren en ik vond dit in een Engels-Afrikaans elektrotechnisch woordenboek. Maar ik weet niet zeker of het in het NL ook wordt gebruikt in de context van storingen bij een driefasenmotor.
Selected response from:

Edith van der Have-Raats
Netherlands
Grading comment
Mooie oplossing, Edith!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4enkelfasig(e werking)
Babylon
3één fase
Ronald van Riet
2eenfasewerking
Edith van der Have-Raats


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
één fase


Explanation:
waarschijnlijk gaat het hier om een driefasenmotor die op één enkele fase is aangesloten, maar iets meer context is altijd handig...

Ronald van Riet
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8

24 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
eenfasewerking


Explanation:
Even 'shoppen' bij verwante talen wil nog wel eens wat opleveren en ik vond dit in een Engels-Afrikaans elektrotechnisch woordenboek. Maar ik weet niet zeker of het in het NL ook wordt gebruikt in de context van storingen bij een driefasenmotor.

Example sentence(s):
  • eenfasewerking: single phasing, single-phase working

    Reference: http://www0.sun.ac.za/taalsentrum/assets/files/Hulpbronne%20...
Edith van der Have-Raats
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mooie oplossing, Edith!

1 day 2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
enkelfasig(e werking)


Explanation:
In bijv. het geval van een driefasige gebruiker (motor, transformator, etc.) waar één v.d. 3 fasen "uitvalt".
Hangt een beetje af van de verdere context van het document.

Babylon
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench