KudoZ home » English to Dutch » Finance (general)

to exceed a matching grant

Dutch translation: doneerden meer dan


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:to exceed a matching grant
Dutch translation:doneerden meer dan
Entered by: Dennis Seine

12:32 Apr 5, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Social Sciences - Finance (general)
English term or phrase: to exceed a matching grant
"twenty-six donors exceeded a national Veritas matching grant."
lijkt erop dat veritas een grant beschikbaar heeft gesteld, maar wat is het principe dat hier achter zit?
leon10
doneerden meer dan
Explanation:
"26 donoren(of bedrijven/personen gaven meer dan/doneerden meer de beurs/gift/donatie van ..."

De zin uit je brontekst lijkt me wat vreemd, maar "to exceed a matching grant" is volgens mij simpelweg meer geven dan hetzelfde bedrag dat eerder is toegewezen. Hoor je veel hier in de VS wanneer bijvoorbeeld public radio geld aan het verzamelen gaat en een grote donor de giften van particulieren "matcht": voor iedere gift doneert het bedrijf hetzelfde bedrag, verdubbelt het als het ware.

--------------------------------------------------
Note added at 7 days (2007-04-12 16:01:06 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Bedankt Leon!
Selected response from:

Dennis Seine
United States
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4overtroffen een gelijkaardige nationale Veritas toelage
Roel Verschueren
3doneerden meer dan
Dennis Seine


  

Answers


2 days2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
overtroffen een gelijkaardige nationale Veritas toelage


Explanation:
Veritas Grant:
The grant, which is the result of a decades-long affiliation between the foundation and the University, will support a major expansion in research toward a cure for Parkinson’s disease.

Veritas is een fonds opgericht door de universiteit van Miami. Het verleent toelagen voor de meest uiteenlopende projecten.

Roel Verschueren
Austria
Specializes in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 53
Notes to answerer
Asker: ik vraag me af of dit bedoeld wordt. het boek gaat namelijk over de Veritasbeweging die aan amerikaanse universiteiten door middel van grote bijeenkomsten nadenkt over de relatie tussen de vragen van het leven en het christelijk geloof.


1 day2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
doneerden meer dan


Explanation:
"26 donoren(of bedrijven/personen gaven meer dan/doneerden meer de beurs/gift/donatie van ..."

De zin uit je brontekst lijkt me wat vreemd, maar "to exceed a matching grant" is volgens mij simpelweg meer geven dan hetzelfde bedrag dat eerder is toegewezen. Hoor je veel hier in de VS wanneer bijvoorbeeld public radio geld aan het verzamelen gaat en een grote donor de giften van particulieren "matcht": voor iedere gift doneert het bedrijf hetzelfde bedrag, verdubbelt het als het ware.

--------------------------------------------------
Note added at 7 days (2007-04-12 16:01:06 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Bedankt Leon!

Dennis Seine
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 15