KudoZ home » English to Dutch » Finance (general)

crystallised

Dutch translation: gekristalliseerd


12:27 Apr 3, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / Investment finance
English term or phrase: crystallised
if one investment strategy significantly outperforms compared to the others then its weight would be reduced causing a proportion of gains to be crystallised and avoiding the dominance of one strategy over the others.
sha
Dutch translation:gekristalliseerd
Explanation:
of uitgekristalliseerd
Selected response from:

Bedutched
Grading comment
ben er niet gelukkig mee, maar denk dat ik het toch maar gebruik
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1gekristalliseerdBedutched
4geconcretiseerd wordenmariane vandecauter
4vastleggen, bepalen
Roel Verschueren
3gefixeerdbertvandermoer
2te bevriezenMollepootje V.


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
te bevriezen


Explanation:
en gokje...

Mollepootje V.
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  vic voskuil: ik begrijp zelf ook niet goed wat ze bedoelen, (en ze zullen wel iets anders bedoelen,) maar dit is wel een prachtige interpretatie!
23 mins
  -> mercikes, dichterlijke vrijheid...

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
gekristalliseerd


Explanation:
of uitgekristalliseerd

Bedutched
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 3
Grading comment
ben er niet gelukkig mee, maar denk dat ik het toch maar gebruik

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: Garbage In, Garbage Out.
1 hr

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vastleggen, bepalen


Explanation:
in deze context wordt bedoeld dat in tegenstelling tot investeringen, waar de waarde van de investering wordt bepaald door het principe van de "Fair Value", winsten worden vastgelegd of bepaald op het moment dat ze worden gerealiseerd, en pas dan gewaardeerd kunnen worden.

Roel Verschueren
Austria
Specializes in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 53

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
gefixeerd


Explanation:
een deel van de opbrengst wordt gefixeerd (gered dus)?

bertvandermoer
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
geconcretiseerd worden


Explanation:
letterlijke vertaling moet hier figuurlijk worden geïnterpreteerd

mariane vandecauter
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench