KudoZ home » English to Dutch » Finance (general)

playbook

Dutch translation: draaiboek


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:playbook
Dutch translation:draaiboek
Entered by: Dennis Seine

18:20 Apr 4, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: playbook
Did you send someone to that country with a playbook and say this is how you do it?
sha
draaiboek
Explanation:
Zonder verdere context is het wel enigszins gissen, maar het zinsdeel waarin staat 'this is how you do it' maakt deze optie wel voor de hand liggend. Andere mogelijkheden zijn bijvoorbeeld 'een set regels', 'een reeks richtlijnen'.

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2008-04-05 14:28:26 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Bedankt!
Selected response from:

Dennis Seine
United States
Grading comment
Dank jullie wel! Ik denk idd dat dit het moet zijn
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3draaiboek
Dennis Seine
3handleiding
Lianne van de Ven


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
handleiding


Explanation:
zouden je in spreekgebruik kunnen zeggen, of gebruiksaanwijzing. De vertaling in Van Dale is "speltactiekboek" of (gedrukt) "toneelstuk" "Gedrukte tekst" - de keus hangt wat van de rest van de dialoog af....

Lianne van de Ven
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 78

11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
draaiboek


Explanation:
Zonder verdere context is het wel enigszins gissen, maar het zinsdeel waarin staat 'this is how you do it' maakt deze optie wel voor de hand liggend. Andere mogelijkheden zijn bijvoorbeeld 'een set regels', 'een reeks richtlijnen'.

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2008-04-05 14:28:26 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Bedankt!

Dennis Seine
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 15
Grading comment
Dank jullie wel! Ik denk idd dat dit het moet zijn

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lianne van de Ven: dat was eigenlijk het woord waarnaar ik op zoek was Dennis
50 mins
  -> Dank je! Hangt allemaal wel wat van de context af, maar hopelijk werkt deze.

agree  Kitty Brussaard: makes sense to me!
1 hr
  -> Bedankt Kitty!

agree  Bedutched
21 hrs