KudoZ home » English to Dutch » Finance (general)

nil consideration

Dutch translation: om niet


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:nil consideration
Dutch translation:om niet
Entered by: Bram Poldervaart

16:21 Apr 8, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: nil consideration
any transaction, including a transfer for nil consideration or the exercise of any power or discretion effecting change of ownership of a beneficial interest in the securities of the Company; or
Bram Poldervaart
om niet
Explanation:
In de gegeven context te vertalen als 'overdracht(en) om niet'. Dergelijke overdrachten (NB. niet: schenkingen) hebben specifieke fiscale implicaties. Zie bijv. onderstaande links:

Zo komen bijvoorbeeld overdrachten om niet voor, overdrachten tegen boekwaarde, overdrachten tegen marktwaarde in oude bestemming, overdrachten tegen ...
www.deloitte.com/dtt/article/0,1002,cid=157390,00.html

In die zin onderwerpt de richtlijn niet alleen overdrachten om niet, maar ook overdrachten tegen een prijs die lager is dan de kostprijs, aan belasting. ...
www.indexfiscaal.be/DBIndex/ficheDetail.asp?Fichenummer=000...
Selected response from:

Kitty Brussaard
Netherlands
Grading comment
Bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1om niet
Kitty Brussaard
3 +1gratis overdrachtErik Boers


Discussion entries: 1





  

Answers


37 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
transfer for nil consideration
gratis overdracht


Explanation:
...

Erik Boers
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 31

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kate Hudson
21 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
om niet


Explanation:
In de gegeven context te vertalen als 'overdracht(en) om niet'. Dergelijke overdrachten (NB. niet: schenkingen) hebben specifieke fiscale implicaties. Zie bijv. onderstaande links:

Zo komen bijvoorbeeld overdrachten om niet voor, overdrachten tegen boekwaarde, overdrachten tegen marktwaarde in oude bestemming, overdrachten tegen ...
www.deloitte.com/dtt/article/0,1002,cid=157390,00.html

In die zin onderwerpt de richtlijn niet alleen overdrachten om niet, maar ook overdrachten tegen een prijs die lager is dan de kostprijs, aan belasting. ...
www.indexfiscaal.be/DBIndex/ficheDetail.asp?Fichenummer=000...


Kitty Brussaard
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 242
Grading comment
Bedankt

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roel Verschueren
13 hrs
  -> Bedankt Roel!