KudoZ home » English to Dutch » Finance (general)

seek liquidity

Dutch translation: behoefte hebben aan liquide middelen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:seek liquidity
Dutch translation:behoefte hebben aan liquide middelen
Entered by: Mirjam Bonne-Nollen

13:55 Apr 21, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: seek liquidity
"All told, GUS came to own about eighty specialty retailers, most of them former family businesses whose owners SOUGHT LIQUIDITY. GUS added value through its distribution infrastructure and knowledge of retailing."

Willen die mensen geld hebben of hun bedrijf liquideren? Alvast bedankt voor je hulp!
Mirjam Bonne-Nollen
behoefte hebben aan liquide middelen
Explanation:
het eerste, dus...

voorbeelden:
We’re well positioned for a bear market, which is when investors tend to seek liquidity, ...
http://www.nyppe.com/MediaCoverage.aspx

... both corporations and financial institutions seek liquidity to grow and prosper.
http://www.gtnews.com/article/7162.cfm

je zou misschien in deze zin iets kunnen doen met "te gelde willen maken"?

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2008-04-21 19:25:38 GMT)
--------------------------------------------------

..., meestal voormalige familiebedrijven die door hun voormalige eigenaren te gelde zijn gemaakt.

(... om Max's suggestie verder te verzilveren :^)
Selected response from:

Ron Willems
Grading comment
Bedankt, Ron!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1behoefte hebben aan liquide middelen
Ron Willems
3eigenaars van voormalige familiebedrijven die hun investeringen (/zaken) wilden verzilveren
Max Nuijens


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
eigenaars van voormalige familiebedrijven die hun investeringen (/zaken) wilden verzilveren


Explanation:
... om Rons opmerking te gelde te maken.

Max Nuijens
Belarus
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 35

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ron Willems: jawel, maar eh, toen die eigenaars van die bedrijven nog de eigenaars van de bedrijven waren, waren het nog geen *voormalige* familiebedrijven, toch? zo past het bovendien niet in de zin...
2 hrs
  -> dat is ook zo; foutje. dan zonder "voormalige"

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
behoefte hebben aan liquide middelen


Explanation:
het eerste, dus...

voorbeelden:
We’re well positioned for a bear market, which is when investors tend to seek liquidity, ...
http://www.nyppe.com/MediaCoverage.aspx

... both corporations and financial institutions seek liquidity to grow and prosper.
http://www.gtnews.com/article/7162.cfm

je zou misschien in deze zin iets kunnen doen met "te gelde willen maken"?

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2008-04-21 19:25:38 GMT)
--------------------------------------------------

..., meestal voormalige familiebedrijven die door hun voormalige eigenaren te gelde zijn gemaakt.

(... om Max's suggestie verder te verzilveren :^)

Ron Willems
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 478
Grading comment
Bedankt, Ron!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lianne van de Ven: liquiditeit wilden hebben...
6 mins
  -> ja precies, zoiets :)