International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » English to Dutch » Finance (general)

full-service brokerage

Dutch translation: makelaardij met volledig dienstenpakket


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:full-service brokerage
Dutch translation:makelaardij met volledig dienstenpakket
Entered by: Henk Peelen

10:02 Aug 12, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: full-service brokerage
Please help me with translating this term. I understand the meaning but I can't find the right term in Dutch.
alexani
makelaardij met volledig dienstenpakket
Explanation:
zoiets zou ik doen

makelaarskantoor met compleet servicepakket
makelaarskantoor met volledige dienstverlening

volledige-serviceverlenende makelaardij
volledige-serviceverlenend makelaarskantoor



Ik vertaal liever zo compleet mogelijk, want voor jet het weet behoort brokerage ook tot de Engelse-woorden-rage
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Bedankt voor het snelle antwoord. Ik vind dat je voorstal het bet past bij mijn tekst.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1polyvalent makelaarshuis
Anthony Michils
3 +1bemiddelaar op alle terreinen
11thmuse
3makelaardij met volledig dienstenpakket
Henk Peelen


  

Answers


59 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
polyvalent makelaarshuis


Explanation:
'brokerage' kan ook makelaarsloon of -provisie betekenend. Het hangt dus af van de context.
Ook gewoon 'full-service' overnemen kan.
http://europa.eu.int/eurodicautom/Controller

Anthony Michils
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ellen-Marian Panissieres-Beuker
24 mins

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
makelaardij met volledig dienstenpakket


Explanation:
zoiets zou ik doen

makelaarskantoor met compleet servicepakket
makelaarskantoor met volledige dienstverlening

volledige-serviceverlenende makelaardij
volledige-serviceverlenend makelaarskantoor



Ik vertaal liever zo compleet mogelijk, want voor jet het weet behoort brokerage ook tot de Engelse-woorden-rage

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 80
Grading comment
Bedankt voor het snelle antwoord. Ik vind dat je voorstal het bet past bij mijn tekst.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
bemiddelaar op alle terreinen


Explanation:
een broker behoeft zich niet noodzakelijk te beperken tot het financiele of onroerend goed gebied. Elke bemiddeling waarbij het eindproduct een contract is kan gedaan worden door een broker.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 28 mins (2004-08-12 13:30:12 GMT)
--------------------------------------------------

3. [n] the business of a broker; charges a fee to arrange a contract between two parties. n] a brokerage firm dealing in commodities.
ttp://lookwayup.com/
Ik vind Henk Peelen\'s volledige dienstenpakket erg mooi.

11thmuse
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 57

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: Dat is nou mooi, naamgenoot, maar je weet helemaal niet wat mijn dienstenpakket omvat? "Hendrik" betekent dan wel "iemand die zijn huis wél bestuurt", maar misschien ga ik mijn buurjongen (net weer terug uit de nor) wel helpen met de volgende kraak of zo.
1 hr