KudoZ home » English to Dutch » Finance (general)

scheme-branded

Dutch translation: credit cards met meerdere logo's

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:scheme-branded
Dutch translation:credit cards met meerdere logo's
Entered by: xxxNicole_BC

03:05 Oct 3, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: scheme-branded
Behalve dat het in een financiële marketing tekst gaat, waarbij gesproken wordt over bepaalde 'platformen' die een financiële instelling te bieden heeft, heb ik geen context. Ik begin een vermoeden te krijgen dat het iets met credit cards te maken heeft (of enig ander plastic betaalmiddel), maar ben niet veel verder gekomen. Wie kan mij helpen?
xxxNicole_BC
(samen met derde(n)/andere organisatie(s) uitgegeven creditcard(s)
Explanation:
Een aanmerkelijk kortere term kan ik momenteel niet vinden. Betwijfel of zo'n korte in NL bestaat. Omschrijven dan maar weer.
Vrijwel zeker is zoiets bedoeld als mijn ANWB-Visa Card.
Visa brengt ook dergelijke speeltjes met bijv. de Boekenclub enz.

Veel succes er mee in B.C.!

--------------------------------------------------
Note added at 6 days (2004-10-09 19:17:57 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Meer mosterd:
(om alle toehoorders op te peppen voor \'asker\'s\' volgende uitdagingen):
Kregen vandaag, zaterdag 09-10-04 foldertje in de bus met uitnodiging voor \'Gratis Harense Smid Visa Creditcard\'.
Dit knappe nieuwe Visa-spelletje is hier nog maar net begonnen.

Dank je Nicole voor uitleg. Ton
Selected response from:

Ton Remkes
Grading comment
Bedankt Ton, maar ook alle anderen voor hun inzet en meedenken. Tot de volgende keer maar weer?!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Betaalkaart gebaseerd op vooraf vastgestelde aankopen.
11thmuse
4(samen met derde(n)/andere organisatie(s) uitgegeven creditcard(s)
Ton Remkes
3vaste klantenkaard
Jacqueline van der Spek


Discussion entries: 3





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Betaalkaart gebaseerd op vooraf vastgestelde aankopen.


Explanation:
Betaalkaart gebaseerd op bepaalde aankopen.


Adding a gift card to its ''comprehensive payments strategy'' enabled Canadian Tire's Financial Services (CTFS) division to move more than CD 27 million in gift cards in just four months in 2002, including CD 20 million in December alone, according to CI. Over half of Canadian Tire's customer base transacts in-store every month, which justified the retailer's move to move its card business and loyalty program onto a single scheme-branded card. By end-2002, the gift-card was Canadian Tire's sixth-best selling product, and had distinctly boosted profitability in stores.


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 19 mins (2004-10-03 04:24:41 GMT)
--------------------------------------------------

Branchegerichte betaalkaart

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 20 mins (2004-10-03 04:25:36 GMT)
--------------------------------------------------

Zoiets als Airmiles of Fly Buys dus.


    Reference: http://212.67.202.83/~prepay/relatednews1.html
11thmuse
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 57

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ton Remkes: Meer 'mosterd': met meer context had dit tot de oplossing kunnen leiden!
6 days

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vaste klantenkaard


Explanation:
zoiets als de BIJ-kaart van de Bijenkorf (in Nederland). Hiermee krijgt de vaste klant bepaalde voordelen als korting, eerste keus bij de uitverkoop etc, en de kaart fungeert tegelijk als een soort creditcard, waarmee alleen bij de Bijenkorf betaald kan worden.

Succes!
Jacqueline

--------------------------------------------------
Note added at 2004-10-03 09:05:53 (GMT)
--------------------------------------------------

voor Henk: het is een totaal pakket: niet alleen een betaalkaart. De klant krijgt hiermee ook een magazine toegestuurd, speciaal op de klant gerichte aanbiedingen, speciale koopavonden alleen bestemd voor kaarthouders. Het bedrijf dat dit totaal pakket uitgeeft gebruikt de kaart natuurlijk ook gelijk voor marketing doeleinden.

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  11thmuse: Kaart dus? Maar volgens mij is de kaart bestemd voor meerdere bedrijven. Het gate om een schema.
43 mins
  -> het is niet alleen een kaart, het is een totaal pakket

neutral  Ton Remkes: Bij nader inzien lijkt dit vermoedelijk toch niet de bedoeling!
18 hrs

6 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(samen met derde(n)/andere organisatie(s) uitgegeven creditcard(s)


Explanation:
Een aanmerkelijk kortere term kan ik momenteel niet vinden. Betwijfel of zo'n korte in NL bestaat. Omschrijven dan maar weer.
Vrijwel zeker is zoiets bedoeld als mijn ANWB-Visa Card.
Visa brengt ook dergelijke speeltjes met bijv. de Boekenclub enz.

Veel succes er mee in B.C.!

--------------------------------------------------
Note added at 6 days (2004-10-09 19:17:57 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Meer mosterd:
(om alle toehoorders op te peppen voor \'asker\'s\' volgende uitdagingen):
Kregen vandaag, zaterdag 09-10-04 foldertje in de bus met uitnodiging voor \'Gratis Harense Smid Visa Creditcard\'.
Dit knappe nieuwe Visa-spelletje is hier nog maar net begonnen.

Dank je Nicole voor uitleg. Ton

Ton Remkes
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 11
Grading comment
Bedankt Ton, maar ook alle anderen voor hun inzet en meedenken. Tot de volgende keer maar weer?!