bottom line growth

Dutch translation: nettowinstgroei

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bottom line growth
Dutch translation:nettowinstgroei
Entered by: xxxNicole_BC

01:19 Apr 9, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: bottom line growth
Opgemelde term komt voor in de volgende zin: "As they roll-out a mid-level furniture store by the name of XXX, I believe we will see rapid bottom line growth that is not captured in current Wall Street estimates." en ik vraag me af (mede gezien een eerdere Kudoz-vraag) of dit vertaald kan worden als 'groei van het resultaat' of wellicht 'groei van het uiteindelijke resultaat'. Wie kan mij op de juiste weg helpen?
xxxNicole_BC
netto inkomsten/netto winst
Explanation:
Het gaat om de winst na aftrek van belastingen e.d. Kijk even naar de veklaring in het Engels hieronder:

"Profit is recorded on the bottom line of the sheet."

Succes!
Selected response from:

Martijn Naarding
Spain
Grading comment
Dit is precies wat er hier bedoeld is. Willemien ook bedankt voor de extraatjes.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5netto inkomsten/netto winst
Martijn Naarding
3groei aan de basis
Fred ten Berge
2bottom line / financiële-technische groei
rodi


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
bottom line / financiële-technische groei


Explanation:
indien uw vertaling voor specialisten is zou ik het laten staan
Tot op heden werden beleggingsportefeuilles samengesteld aan de hand van financiële criteria : schuldgraad van de onderneming, winstgevendheid, 'koers/winst' verhouding,...


Bij Sustainable Investing (ook wel genaamd : 'duurzaam beleggen'; 'ethisch beleggen', '(Socially) Responsible Investing'...) blijft de financiële gezondheid van het bedrijf het uitgangspunt : een bedrijf moet financieel aantrekkelijk zijn alvorens het voor belegging in aanmerking komt.


Maar - en dit is vernieuwend- de analyse beperkt zich niet tot de financieel-technische aspecten van het bedrijf (de zogenaamde 'bottom line'). Voor het eerst wordt de 'triple bottom line' (People, Planet, Profit) van een bedrijf onderzocht.




    Reference: http://www.delen.be/nederlands/ethi/susinv1.htm
rodi
Belgium
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Fred ten Berge: In referentie iets te vinden over 'bottom line'? Help please - - -
28 mins
  -> sorry Fred zowel over bottom line als "triple bottom line"

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
groei aan de basis


Explanation:
Eerste inval - - -

Fred ten Berge
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
netto inkomsten/netto winst


Explanation:
Het gaat om de winst na aftrek van belastingen e.d. Kijk even naar de veklaring in het Engels hieronder:

"Profit is recorded on the bottom line of the sheet."

Succes!


    Reference: http://www.investopedia.com/terms/b/bottomline.asp
Martijn Naarding
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 10
Grading comment
Dit is precies wat er hier bedoeld is. Willemien ook bedankt voor de extraatjes.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  IDEAD Transl: maar wel als volgt geschreven: netto-inkomsten / nettowinst; zie ook http://www.investorwords.com/557/bottom_line.html
49 mins
  -> Bedankt (ok voor de correctie)

agree  xxxFullCircle
1 hr
  -> Bedankt

agree  Ariser
9 hrs
  -> Bedankt

agree  Willemien Rijsdijk: top line growth = omzetgroei, bottom line growth = nettowinstgroei
12 hrs
  -> Bedankt

agree  Fred ten Berge
2 days 17 hrs
  -> Bedankt




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search