KudoZ home » English to Dutch » Fisheries

Pawl fishing

Dutch translation: pawl vissen


07:22 Mar 29, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Fisheries / sport fishing
English term or phrase: Pawl fishing
Toeristische info: learn everything about fly fishing, pawl fishing, sports fishing, english techniques...
Edward Vreeburg
Netherlands
Dutch translation:pawl vissen
Explanation:
The word seems to be used 'as is' in Dutch as there is probably no good translation available for this specialised form of fly-fishing


Hengelsport - Goedkoper Vissen
Hengelsportwinkel Goedkoper Vissen Alles voor uw hengelsport tegen aantrekkelijke prijzen. ... TFO reel Click-and-Pawl, TFO Reel Disc Drag large Arbor ...
www.goedkopervissen.nl/advanced_ search.php?osCsid=ab8t08129odiuae948pjun62r6
Marktplaats - Hengelsport
Beste lezer Zou graag evaring opdoen met het vissen met een reel Vis regelmatig met ... Te koop gevraagd Sage 3200 reel Click Pawl bij voorkeur black white ...
kopen.marktplaats.nl/watersport-en-boten/hengelsport/ c983.html?tb=wtd&xl=1&ds=to%3A1%3Bl1%3A976%3..
Redington CT 2/3 vliegenreel (nieuw), perfect click-pawl reeltje €40 ... Dobber vissen, - Korfvissen, Visboten en toebehoren, - Aluminium boten ...
www.thefishcommunity.com/index. php?&act=ST&f=21&t=2256
Selected response from:

Kate Hudson
Netherlands
Grading comment
Hallo Kate en Luc, bedankt voor de antwoorden, ik heb er uiteindelijk geloof ik statisch vissen van gemaakt, ook in verband met het Franse origineel Peche au coup, maar het was inderdaad een harde dobber....
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3penvissen
Luc Dielis
3pawl vissen
Kate Hudson


  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pawl fishing
pawl vissen


Explanation:
The word seems to be used 'as is' in Dutch as there is probably no good translation available for this specialised form of fly-fishing


Hengelsport - Goedkoper Vissen
Hengelsportwinkel Goedkoper Vissen Alles voor uw hengelsport tegen aantrekkelijke prijzen. ... TFO reel Click-and-Pawl, TFO Reel Disc Drag large Arbor ...
www.goedkopervissen.nl/advanced_ search.php?osCsid=ab8t08129odiuae948pjun62r6
Marktplaats - Hengelsport
Beste lezer Zou graag evaring opdoen met het vissen met een reel Vis regelmatig met ... Te koop gevraagd Sage 3200 reel Click Pawl bij voorkeur black white ...
kopen.marktplaats.nl/watersport-en-boten/hengelsport/ c983.html?tb=wtd&xl=1&ds=to%3A1%3Bl1%3A976%3..
Redington CT 2/3 vliegenreel (nieuw), perfect click-pawl reeltje €40 ... Dobber vissen, - Korfvissen, Visboten en toebehoren, - Aluminium boten ...
www.thefishcommunity.com/index. php?&act=ST&f=21&t=2256

Kate Hudson
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in category: 3
Grading comment
Hallo Kate en Luc, bedankt voor de antwoorden, ik heb er uiteindelijk geloof ik statisch vissen van gemaakt, ook in verband met het Franse origineel Peche au coup, maar het was inderdaad een harde dobber....

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pawl fishing
penvissen


Explanation:
pawl: pal, klink, sluithaak, pen, anker (Van Dale).

Voor info over penvissen, zie o.m. http://www.karperstek.be/artikel.php?id=132 en http://karpervissen.fietsenkris.be/techniek/pen/

Luc Dielis
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch