KudoZ home » English to Dutch » Food & Drink

hide-like skin

Dutch translation: leerachtige huid


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:hide-like skin
Dutch translation:leerachtige huid
Entered by: xxxAnneke Panel

19:18 Feb 16, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Art/Literary - Food & Drink / chick lit
English term or phrase: hide-like skin
The barman with his dark hide-like skin.
xxxAnneke Panel
Netherlands
leerachtige huid
Explanation:
Een 'hide' is toch een beestenvel? En dan meestal van een rund? Dus de huid van deze man lijkt op die van een rund, vandaar mijn ideetje 'leerachtig'.
Selected response from:

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Grading comment
Bedankt iedereen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +8leerachtige huid
Jan Willem van Dormolen
3 +2dierlijk verweerde huid
Dennis Seine
4 +1huid als van een buffelJack den Haan
4 -1perkamentJacques Wolse
3 -1bijna vacht
vic voskuil


Discussion entries: 2





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
bijna vacht


Explanation:
een ideetje,
´met zijn bijna vacht´ wordt et dan...

vic voskuil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  xxxmariette: als het over zijn haar zou gaan ja, in dit geval nee, de huid van een man wordt nooit in verband gebracht met een vacht.
43 mins
  -> hide ook niet, maar vacht is idd een misser; ik had een beeld van een bord met veel haar voor mn kop :)

21 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +8
leerachtige huid


Explanation:
Een 'hide' is toch een beestenvel? En dan meestal van een rund? Dus de huid van deze man lijkt op die van een rund, vandaar mijn ideetje 'leerachtig'.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 16
Grading comment
Bedankt iedereen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: Lijkt mij ook wel, waarschijnlijk een sterk verweerde huid. Bijvoorbeeld een ex-zeeman, pijpleiding-lasser in de tropen, of een oudere man uit een winderige streek.
14 mins

agree  Tina Vonhof
52 mins

agree  xxxmariette: http://www.ci-n.com/armageddon/face.html / zie: leathery
53 mins

agree  vic voskuil: top
1 hr

agree  Kate Hudson
2 hrs

agree  Antoinette Verburg
14 hrs

agree  Jacqueline van der Spek
15 hrs

agree  Frederik Hostens
15 hrs

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
perkament


Explanation:
Een perkamenten huid (leerachtig) verweerd door zon en zee (bijvoorbeeld).

Jacques Wolse
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  xxxmariette: wordt meestal gebruikt om de huid van oudere mensen aan te duiden.
29 mins

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
huid als van een buffel


Explanation:
Bijvoorbeeld: De man achter tap met een huid als van een buffel.
Eventueel: huid als van een beer, berenhuid(?). Een berenhuid kan natuurlijk wel wat misverstanden oproepen.


Jack den Haan
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: de barman met zijn donkere buffelhuid
9 mins
  -> Bedankt Henk. Kan natuurlijk ook!

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
dierlijk verweerde huid


Explanation:
Op deze manier combineer je mooi het verweerde element met het dierlijke, en kun je eigenlijk niet fout gaan.

Dennis Seine
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: Moet jij nog niet in je hok? 2) Leo heeft gelijk. Ter informatie: de wereldpostduivenvereniging heeft alle vogels dezelfde postcode gegeven: H5N1. Als mensen hun kippen / siervogels niet binnen houden, krijgen ze die postcode ook. "Ophokplicht" heet dat.
4 mins

agree  Leo te Braake | dutCHem: Dennis, ik hoop dat je de laatste veterinaire nieuwtjes kent uit Nederland, anders gaat Henk's grapje de mist in...
14 hrs