KudoZ home » English to Dutch » Food & Drink

a serving

Dutch translation: een kop/glas


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:a serving
Dutch translation:een kop/glas
Entered by: Steven Mertens

17:44 Sep 1, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Food & Drink
English term or phrase: a serving
Context: "Typically a serving contains 16 kj / 4 kcal."

De "serving" verwijst naar thee. Maar weet er niet goed raad mee.

Dank bij voorbaat voor jullie hulp.

Steven
Steven Mertens
een kop/glas
Explanation:
Ik denk dat hier gewoon een kop of een glas thee wordt bedoeld. De hoeveelheid die in één keer geserveerd wordt.

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2006-09-01 17:54:52 GMT)
--------------------------------------------------

Bevat thee calorieën?
Normaal gezette thee, zonder suiker of melk, bevat praktisch geen calorieën. Dit geldt ook voor de fruitsmaken.


Deze vraag vond ik op de site van Pickwick. Weinig calorieën, dus 4 zou kunnen. Vergelijk dit maar eens met een glas frisdrank!
Selected response from:

Linda Ferwerda
Grading comment
Bedankt Linda!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4een kop/glasLinda Ferwerda
2...
Titia Meesters


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
een kop/glas


Explanation:
Ik denk dat hier gewoon een kop of een glas thee wordt bedoeld. De hoeveelheid die in één keer geserveerd wordt.

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2006-09-01 17:54:52 GMT)
--------------------------------------------------

Bevat thee calorieën?
Normaal gezette thee, zonder suiker of melk, bevat praktisch geen calorieën. Dit geldt ook voor de fruitsmaken.


Deze vraag vond ik op de site van Pickwick. Weinig calorieën, dus 4 zou kunnen. Vergelijk dit maar eens met een glas frisdrank!

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
Bedankt Linda!
Notes to answerer
Asker: Linda, is 4 kcal dan niet bijzonder veel? Had ook al zoiets in gedachten, maar aangezien ik weinig of niets van calorieën weet, stelde ik toch maar de vraag.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Percy Balemans
1 min

agree  Will Matter: One cup / one glassful / one plateful / one portion / one helping, depends on what is being served. Enough for one person at one time.
3 mins

agree  Tineke Blokzijl - Haar: Normaal een portie en dit geval zal dit inderdaad een kop zijn.
2 hrs

agree  Jan Willem van Dormolen: Inderdaad: één portie. Een glas/kop dus.
2 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
...


Explanation:
geen idee of er zoiets bij thee bestaat en of je hier iets aan hebt, maar bij koffie bestaat dit wel: daar is een serving een soort koffiepad, maar dan voor espressokoffie. De engelse term wordt in NL ook gebruikt. Te koop van het espressomerk Illy (of zoiets). Ben pas uitgebreid op zoek geweest naar een nieuw koffieapparaat, vandaar...

Titia Meesters
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Pasteur: geen idee of het klopt, maar bedankt voor de info!
13 hrs