KudoZ home » English to Dutch » Food & Drink

sliced nuts

Dutch translation: notenschilfers


07:09 Jul 6, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Food & Drink
English term or phrase: sliced nuts
Hoe vertaal ik die "sliced"? Komt van een verpakking cereals.
Linda Flebus
Belgium
Dutch translation:notenschilfers
Explanation:
.
Selected response from:

Steven Mertens
Grading comment
Mis Roel, het werden de notenschilfers. Verpakking komt in België op de markt dus zal geen probleem geven vermoed ik.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4geschaafde noten
TransAction
3 +3notenschilfers
Steven Mertens
3stukjes noot
Willemina Hagenauw


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
notenschilfers


Explanation:
.

Steven Mertens
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
Mis Roel, het werden de notenschilfers. Verpakking komt in België op de markt dus zal geen probleem geven vermoed ik.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Strega
6 mins
  -> Dank je wel Strega!

agree  Sabine Piens
1 hr
  -> Dank je wel Sabine

neutral  TransAction: verf bladdert af in schilfers; dit klinkt mij niet lekker in de oren
1 hr
  -> Er bestaan toch ook chocoladeschilfers, amandelschilfers, ... Dat het je niet lekker in de oren klinkt, nou ja

agree  Roel Verschueren: hoewel ik weet dat Linda voor de geschaafde noten zal gaan... gevoel...
8 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
stukjes noot


Explanation:
Je kunt natuurlijk ook gewoon stukjes noot zeggen, want het zijn stukjes van noten! Ik weet dat voor amandelen wel amandelschaaf wordt gebruikt, maar notenschaaf ben ik nog nooit tegen gekomen. Als het om een bakrecept zou gaan, zou ik het letterlijk vertalen maar voor ontbijtgranen kunt je ook best stukjes noot gebruiken volgens mij. Klinkt natuurlijker!

Willemina Hagenauw
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  TransAction: notenschaaf bestaat wel degelijk, maar volgens mij worden vooral amanadelen geschaafd.
3 mins

46 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
geschaafde noten


Explanation:
schilfers zitten in je haar....

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-07-06 08:19:40 GMT)
--------------------------------------------------

Linda, is de voorkeur voor geschaafde / schilfers wellicht regiogebonden? Ik kom zelf uit het Noorden van het land.

TransAction
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrisianFrisian
Notes to answerer
Asker: Dit zegt Van Dale : "schil·fer (de ~ (m.), ~s) 1 dun, afgebroken, loslatend of afgeschaafd deeltje van iets"

Asker: Google maar eens op amandelschilfers: die zitten écht niet in je haar!

Asker: Ik plaats meteen een vraag voor nibbed peanuts, maar hier staan beiden vermeld met een afmeting: http://www.sun-valley.co.uk/bulk/peanuts.aspx Wat de regiovoorkeur betreft: geen idee, maar voor mijn idee is schaafsel fijner dan schilfers...


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sandra van Bijsterveld
7 mins

neutral  Roel Verschueren: dan is Van Dale fout?
9 mins

agree  Alice Saunders: afgaand op normaal taalgebruik zou ik ook zeggen geschaafd, zeker omdat noten meestal geschaafd worden. Schilferen is iets dat vanzelf gebeurt of door droogte enz
15 mins

agree  Hester Eymers: Met Alice. Vooral amandelen, maar ook noten kom je geschaafd tegen in recepten.
1 hr

agree  clarinda
75 days