KudoZ home » English to Dutch » Food & Drink

slab

Dutch translation: Plak


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:slab
Dutch translation:Plak
Entered by: Jacques Wolse

08:58 Oct 19, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Food & Drink
English term or phrase: slab
In een handleiding voor een vormpers van snoepgoed: de halfvloeibare massa die door rollen wordt gewalst tot een vlakke 'slab' voor verdere bewerking.
Jacques Wolse
Plak?
Explanation:
Lijkt me hier wel van toepassing.
Selected response from:

Desiree Tonino
Netherlands
Grading comment
Bedankt! Ik zat met 'plaat' in mijn hoofd maar dat voelde niet goed. Een letter maakt hier het verschil...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2dikke plak
Mariette van Heteren
3 +3Plak?
Desiree Tonino
4 +1plakkaat
Jessica Mulder
3 +1lapNicole Snoek


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
lap


Explanation:
of plak



Nicole Snoek
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Desiree Tonino: My thoughts exactly, hoewel ik "lap" hier minder goed vindt, dat doet slapper aan dan "plak"
1 min
  -> dank je, Desirée

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
plakkaat


Explanation:
Ik zou plakkaat gebruiken, het is dan waarschijnlijk niet vloeibaar meer zodat er snoepjes uit gemaakt kunnen worden

Jessica Mulder
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Desiree Tonino: Nou, kies maar uit zou ik zeggen :)
0 min

5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
Plak?


Explanation:
Lijkt me hier wel van toepassing.

Desiree Tonino
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Bedankt! Ik zat met 'plaat' in mijn hoofd maar dat voelde niet goed. Een letter maakt hier het verschil...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Willemina Hagenauw: Lijkt mij ook. Ik zag laatst in Nederland een demonstratie van marsepeinen figuren maken en daar gebruikten ze ook plakken marsepein - lekker!
1 min
  -> Dank, Williemina!

agree  Leo te Braake | dutCHem: Ok, mits je het vraagteken weghaalt :-)
3 mins
  -> Kan niet meer :), maar bedankt, Leo!

agree  Jan Willem van Dormolen
1 hr

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
dikke plak


Explanation:
dikke plak

Mariette van Heteren
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Desiree Tonino: Kan ook nog
4 mins
  -> Dank je!

agree  Jan Willem van Dormolen
1 hr