KudoZ home » English to Dutch » Food & Drink

non-scaling product

Dutch translation: niet aankoekend product


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:non-scaling product
Dutch translation:niet aankoekend product
Entered by: Leo te Braake | dutCHem

10:14 Jan 4, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering - Food & Drink / food
English term or phrase: non-scaling product
this evaporator was intended for the evaporation of non-scaling, non foaming, low viscosity products
Jos Buyens
niet aankoekende of schuimende producten met lage viscositeit
Explanation:
Het aankoeken HOEFT niet te slaan op kalk: maak maar eens een pannetje melk warm...

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-04 16:17:12 (GMT)
--------------------------------------------------

aankoekend: ook wel aanzettend genoemd
Selected response from:

Leo te Braake | dutCHem
Grading comment
Dank voor de duidelijke vertaling
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4geen kalkafzettend
Jos Essers
3 +2product dat geen kalk afzetBenny Raemaekers
4niet aankoekende of schuimende producten met lage viscositeit
Leo te Braake | dutCHem
4 -1product dat niet schilfert of afbladdert
Henk Peelen


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
product dat niet schilfert of afbladdert


Explanation:
Van Dale:
scale = (af)schilferen, (af)bladderen

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 13

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Leo te Braake | dutCHem: ja, maar niet in dit verband...
5 hrs

31 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
product dat geen kalk afzet


Explanation:
Omdat het hier gaat om producten die in een verdamper worden gegoten.

Benny Raemaekers
Belgium
Native speaker of: Dutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem
5 hrs

agree  AllisonK
1 day25 mins

31 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
geen kalkafzettend


Explanation:
geen kalkhoudend product.

Water geeft bij koken, kalk af welk zich afzet op het verwarmingselement en uiteindelijk de werking zal beinvloeden/beeindigen.

Deze verdamper is derhalve niet geschikt voor dit soort vloeistoffen.

Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Quark
1 hr

agree  eldira
4 hrs

agree  Leo te Braake | dutCHem
5 hrs

agree  Satie
8 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
niet aankoekende of schuimende producten met lage viscositeit


Explanation:
Het aankoeken HOEFT niet te slaan op kalk: maak maar eens een pannetje melk warm...

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-04 16:17:12 (GMT)
--------------------------------------------------

aankoekend: ook wel aanzettend genoemd

Leo te Braake | dutCHem
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 5
Grading comment
Dank voor de duidelijke vertaling