KudoZ home » English to Dutch » Food & Drink

finished meals

Dutch translation: geserveerde maaltijden

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:finished meals
Dutch translation:geserveerde maaltijden
Entered by: Chris Hopley

09:47 Jun 5, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
Food & Drink / Food
English term or phrase: finished meals
The products are used in a wide variety of applications, such as snack foods, processed meat, ready meals and finished meals. Aangezien restaurantbeheerders klanten van dit bedrijf zijn, zouden finished meals de maaltijden die in restaurants geserveerd kunnen zijn? Ready meals zijn kant en klare maaltijden, dus dat kan het niet zijn.

Any foodies out there?
Willemina Hagenauw
serveermaaltijden
Explanation:
zou kunnen, denk ik

--------------------------------------------------
Note added at 2003-06-05 10:35:08 (GMT)
--------------------------------------------------

serveerbare maaltijden lijkt me beter

http://www.dmo.com/dyp/217,0,0.html
Het produceren en leveren van AGF, direct serveerbare maaltijdcomponenten en diepvriesproducten ..n totaalpakket, waarmee iedere dag uitstekende maaltijd geserv ...

Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Bedankt Henk - ik heb uiteindelijk voor "geserveerde maaltijden" gekozen, geserveerd in restaurants etc. Jouw idee was daar de inspiratie voor!

Willemina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1[definition]
Chris Hopley
4 +1kant-en-klare maaltijden
Jacqueline van der Spek
3 +1serveermaaltijden
Henk Peelen
3een andere suggestie
xxxNicolette Ri
2Klaargemaakte maaltijden
Marc Kuypers


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Klaargemaakte maaltijden


Explanation:
Niet echt overtuigd maar het is misschien een mogelijkheid

Marc Kuypers
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 3

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
[definition]


Explanation:
'Ready meals' are ready to reheat or cook. 'Finished meals' are those that are served ready to eat, as in a cafe or restaurant, and can be anything from a roll + a drink to go to a 7-course feast. More likely to be at the lower end of the market, however.

The only Dutch word that springs to mind is 'hapklaar', but I don't think that's particularly usable in the context ;-)

Chris Hopley
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxNicolette Ri: hapklare brokken misschien? (grijns)
1 hr
  -> yep, that's the one :-)

20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
serveermaaltijden


Explanation:
zou kunnen, denk ik

--------------------------------------------------
Note added at 2003-06-05 10:35:08 (GMT)
--------------------------------------------------

serveerbare maaltijden lijkt me beter

http://www.dmo.com/dyp/217,0,0.html
Het produceren en leveren van AGF, direct serveerbare maaltijdcomponenten en diepvriesproducten ..n totaalpakket, waarmee iedere dag uitstekende maaltijd geserv ...



Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 13
Grading comment
Bedankt Henk - ik heb uiteindelijk voor "geserveerde maaltijden" gekozen, geserveerd in restaurants etc. Jouw idee was daar de inspiratie voor!

Willemina

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxNicolette Ri: te serveren maaltijden?
1 hr

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kant-en-klare maaltijden


Explanation:
Uit wat ik op Engelstalige sites gevonden heb, lijkt het me dat een "ready meal" een kant-en-klaar gerecht is, en een "finished meal" een complete maaltijd (voorgerecht, hoofdgerecht, bijgerecht, broodje, toetje enz).

HTH,
Jacqueline

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 14

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Chantal Henno
6 mins
  -> dank je wel, Chantal

neutral  hirselina: http://www.soybean.com/burger_ecart.htm Others, however, prefer ready mixes which, when added to water, will provide finished meals in just a few minutes with no additional ingredients required.
36 mins
  -> sounds awfully yuck!

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
een andere suggestie


Explanation:
maar ik heb niets om het te bewijzen: "panklaar" voor "ready" (dwz. hoeft alleen gebakken/gebraden te worden maar je stelt zelf je maaltijd samen) en "kant-en-klaar" voor "finished" (van die maaltijden op zo'n groot bord met vakjes, die je alleen maar in de magnetron hoeft te schuiven). Het zou ook kunnen dat "finished meals" slaat op maaltijden van wat wij hier in Frankrijk de "traiteur" noemen.

xxxNicolette Ri
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 2