KudoZ home » English to Dutch » Games / Video Games / Gaming / Casino

SF meets joyous laughter in a spirit of new niceness

Dutch translation: SF en vrolijkheid komen elkaar tegen in een atmosfeer van nieuwe vriendelijkheid enz.


08:40 Jun 17, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Games / Video Games / Gaming / Casino
English term or phrase: SF meets joyous laughter in a spirit of new niceness
Crowds of people have flocked to some places to see in the year 2000. Science fiction meets joyous laughter in a spirit of new niceness that's sweeping the globe, as people go out to celebrate only the second time a year has had three zeros in it.
To celebrate, ordinary people are comically spelling Millennium, Milennium, Millenium and even Milenium. Police issued a press release saying they will not act on these poor spellers, seeing as it's the Milleniumm (sic). Fear of a robot uprising proved to be unfounded.

Comedy +
Sci-Fi +

Dit is een stukje uit een nieuwsbericht, maar ik krijg deze oerlelijke zin niet in lekker Nederlands gegoten. Iemand?
MTIA
Iris70
Dutch translation:SF en vrolijkheid komen elkaar tegen in een atmosfeer van nieuwe vriendelijkheid enz.
Explanation:
'A meets B' is een soort standaarduitdrukking (bijv. 'East meets West in this concert by Yehudi Menuhin en Ravi Shankar') wanneer twee tamelijk verschillende elementen bij elkaar komen.
SF en humor reiken elkaar de hand?
Nou ja, zoiets.
Selected response from:

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Grading comment
Bedankt iedereen
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3...
Henk Peelen
3SF en vrolijkheid komen elkaar tegen in een atmosfeer van nieuwe vriendelijkheid enz.
Jan Willem van Dormolen
3SF wordt verwelkomd met lachende gezichten in een atmosfeer van nieuwe vriendelijkheid
Willemina Hagenauw


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sf meets joyous laughter in a spirit of new niceness
SF wordt verwelkomd met lachende gezichten in een atmosfeer van nieuwe vriendelijkheid


Explanation:
Zou zoiets werken? Zo maar een ideetje....

Willemina Hagenauw
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sf meets joyous laughter in a spirit of new niceness
SF en vrolijkheid komen elkaar tegen in een atmosfeer van nieuwe vriendelijkheid enz.


Explanation:
'A meets B' is een soort standaarduitdrukking (bijv. 'East meets West in this concert by Yehudi Menuhin en Ravi Shankar') wanneer twee tamelijk verschillende elementen bij elkaar komen.
SF en humor reiken elkaar de hand?
Nou ja, zoiets.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 47
Grading comment
Bedankt iedereen

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
...


Explanation:
In een sfeer van nieuwe subtiliteit ontmoeten futuristische ontwikkelingen (SF) en uitbundig plezier elkaar.

Futuristische ontwikkelingen en uitbundig plezier ontmoeten elkaar in een sfeer van nieuwe subtiliteit.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 31