KudoZ home » English to Dutch » Games / Video Games / Gaming / Casino

patch notes

Dutch translation: de specificaties van beschikbare patches


12:59 Aug 5, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Games / Video Games / Gaming / Casino / PC/MMORPG/Archlord
English term or phrase: patch notes
If a problem is encountered running Archlord please consult the read.txt file and any available patch notes to find out if the Archlord team are already aware of the issue and it is currently awaiting a bug fix or a solution is available.

Ben bij het technische gedeelte aangekomen waar ik helaas minder in bedreven ben.

MTIA,
Iris
Iris70
Dutch translation:de specificaties van beschikbare patches
Explanation:
Een patch is een update van een programma dat bepaalde fouten in het programma oplost. Ik ben daar nog geen Nederlandse term voor tegengekomen.

Patch notes zijn de specificaties of details van een patch. Daarin wordt meestal uitgelegd welke problemen met de patch worden opgelost, hoe je de patch moet installeren etc.
Selected response from:

Percy Balemans
Netherlands
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4de specificaties van beschikbare patches
Percy Balemans
3'beschikbare informatie over de patches'xxxCDesmedt


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
any available patch notes
de specificaties van beschikbare patches


Explanation:
Een patch is een update van een programma dat bepaalde fouten in het programma oplost. Ik ben daar nog geen Nederlandse term voor tegengekomen.

Patch notes zijn de specificaties of details van een patch. Daarin wordt meestal uitgelegd welke problemen met de patch worden opgelost, hoe je de patch moet installeren etc.

Percy Balemans
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxXX789
19 mins

agree  Frederik Hostens
28 mins

agree  Roeland: eens, net zoiets als release notes bij "reguliere" updates
34 mins

agree  dimivdb
54 mins

neutral  Jack den Haan: In principe mee eens, maar ik zou 'informatie over' i.p.v. 'specificaties van' gebruiken. Dat laatste suggereert m.i. inhoudelijke, software-matige specificaties van de patch zelf.
2 hrs

3 days5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
'beschikbare informatie over de patches'


Explanation:
Voor 'patch' lijkt in deze betekenis inderdaad geen Nederlands equivalent te bestaan.
Men heeft het hier over de 'patch notes' die beschikbaar zijn, niet over de beschikbare patches (misschien is er niet voor elke patch een patch note?).
Ik zou 'patch notes' zelfs zo durven overnemen.

xxxCDesmedt
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch