KudoZ home » English to Dutch » Games / Video Games / Gaming / Casino

peer to peer gaming

Dutch translation: peer-to-peergaming (p2p-gaming)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:peer to peer gaming
Dutch translation:peer-to-peergaming (p2p-gaming)
Entered by: Iris70

11:35 Nov 21, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Games / Video Games / Gaming / Casino / TrackMania
English term or phrase: peer to peer gaming
A new evolution in video games integrating Internet, a browser, peer to peer gaming, a system of exchange and resource sharing, real time player rankings, group creation and an evolving single player mode.

MTIA,
Iris
Iris70
peer-to-peergaming (p2p-gaming)
Explanation:
Ik ben er zelf als vertaler absoluut niet blij mee, maar ik vrees dat je er in het 'gamers'-wereldje niet aan ontkomt (als je tenminste voor vol wilt worden aangezien) om de Engelse terminologie te handhaven.

Het betreft hier expliciet het tegen elkaar spelen op *verschillende* computers/consoles in realtime via internet. p2p staat ook aan de basis van verschijnselen als Kazaa.
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +5peer-to-peergaming (p2p-gaming)
Harry Borsje
3online gamen
Gerda Rijsselaere
3gamers die tegen elkaar spelen (gamen)
xxxAnneke Panel


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
gamers die tegen elkaar spelen (gamen)


Explanation:
zo lees ik het tenminste...

xxxAnneke Panel
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
peer-to-peergaming (p2p-gaming)


Explanation:
Ik ben er zelf als vertaler absoluut niet blij mee, maar ik vrees dat je er in het 'gamers'-wereldje niet aan ontkomt (als je tenminste voor vol wilt worden aangezien) om de Engelse terminologie te handhaven.

Het betreft hier expliciet het tegen elkaar spelen op *verschillende* computers/consoles in realtime via internet. p2p staat ook aan de basis van verschijnselen als Kazaa.


Harry Borsje
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 78
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxreebecca: Klopt inderdaad
7 mins

agree  Nadjezda Heymans: zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Peer-to-peer voor nadere uitleg over peer-to-peer
21 mins

agree  Madeleine van Zanten: peer to peer spelen - is gamen werkelijk nodig?
35 mins

agree  Cor Stephan van Eijden
3 hrs

agree  dimivdb
1 day 9 hrs

33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
online gamen


Explanation:
ook geen Nederlands, maar ja...
of nog "online spelen", is in deze opsomming best mogelijk, dacht ik...

Gerda Rijsselaere
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish