close score

Dutch translation: het ging gelijk op

English term or phrase:close score
Dutch translation:het ging gelijk op
Entered by: joeky janusch

09:01 Nov 28, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Games / Video Games / Gaming / Casino / voetbal
English term or phrase: close score
It was a great game (voetbal, dus) with a *close score* all the way....
joeky janusch
Israel
het ging gelijk op
Explanation:
.
Selected response from:

Linda Ferwerda
Grading comment
Ja, bedankt, dat loopt lekker in de tekst
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5het ging gelijk op
Linda Ferwerda
3 +2spannend scoreverloop
Erik Boers
5nipte winst/handhaaft zich aan kop/behoudt de leiding
Marijke Mayer
4nipt resultaat
Babelnotes


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
spannend scoreverloop


Explanation:
...

Erik Boers
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 2

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Frederik Hostens: idd. Via google vind je veel voorbeelden.
6 mins

neutral  Jan Willem van Dormolen: Bij een basketbalwedstrijd (of zo) zou ik het onmiddellijk met je eens zijn, maar bij voetbal wordt zo zelden gescoord... Bij een 'scoreverloop' stel ik me toch iets meer doelpunten voor.
13 mins
  -> Scoreverloop: de achtereenvolgende wijzigingen in de stand van een wedstrijd (van Dale). Kan voor elke sport worden gebruikt., en zeker ook voor voetbal (zie o.a. kranten en Google)

agree  Cor Stephan van Eijden: Een spannend scoreverloop kan b.v. zijn: 0-1, 1-1, 2-1, 2-2, 3-2. Niet veel doelpunten maar wel spannend.
8 hrs

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
het ging gelijk op


Explanation:
.

Linda Ferwerda
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Ja, bedankt, dat loopt lekker in de tekst

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: Lijkt me een goede oplossing.
9 mins

agree  Jacqueline van der Spek
30 mins

agree  Pieter_H
1 hr

agree  Tina Vonhof
7 hrs

agree  Maaike van Vlijmen
11 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
nipte winst/handhaaft zich aan kop/behoudt de leiding


Explanation:
Alle eerdere antwoorden zijn eigenlijk goed. Kijk maar op de sportpagina's.

nu.nl/sport | Barcelona handhaaft zich aan kopBarcelona handhaaft zich aan kop. Uitgegeven: 19 november 2006 22:08. MALLORCA - FC Barcelona heeft zondagavond de koppositie in de Spaanse Primera Division ...
www.nu.nl/news/891687/42/Barcelona_handhaaft_zich_aan_kop.h... - 32k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Belleheide Center Zaalvoetbal Bond - Nipte winst voor Rood Wit ...Nipte winst voor Rood Wit Lennik tegen STB lebeke 3 - 2 ... Pitstop niet voorbij ninof City, nipte winst voor In Team... ...
belleheide.skynetblogs.be/post/716104/nipte-winst-voor-rood-wit-lennik-tegen-stb-le - 270k - In cache - Gelijkwaardige pagina's
Regen = Spannende Race!!! « JoostJenson Button wisselde enkele ronden later ook naar droogweerbanden en behield de leiding in de race. Schumachers intermediates sleten snel en al gauw kwam ...
joostf1.wordpress.com/2006/08/06/regen-spannende-race/ - 16k - In cache - Gelijkwaardige pagina's



Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nipt resultaat


Explanation:
as 'close score' does not really express a win or loss.

Babelnotes
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish