KudoZ home » English to Dutch » General / Conversation / Greetings / Letters

hide her game up her sleeve

Dutch translation: zie onder


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:hide her game up her sleeve
Dutch translation:zie onder
Entered by: Ellen-Marian Panissieres-Beuker

15:08 Nov 9, 2008
English to Dutch translations [PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters
English term or phrase: hide her game up her sleeve
As long as she can’t hide her game up her sleeve anymore

Ik ben een quizz aan het vertalen voor een mannenblad. In deze quizz is hem gelukt om haar aan de haak te slaan. Dit meisje is gek op poker. Hij wil graag verder met haar gaan en geeft aan dat 'She can leave her head on', maar 'As long as she can’t hide her game up her sleeve anymore'. Wat wordt hier bedoeld?
Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
zie onder
Explanation:
even associëren:

poker + playboy + "you can leave your head (hat) on" (strip-liedje van Joe Cocker) = strippoker

ik denk dat hij er geen bezwaar tegen heeft dat ze haar hoofd erbij houdt, maar hij prefereert een situatie waarin ze geen mouwen meer draagt (en wat er verder aan die mouwen vast zit).

dat geeft hij aan via deze zeer subtiele metafoor: sleeve = kleding en "her game" is dan ofwel haar bedoelingen ofwel haar lichaam.

idee voor een vertaling:
Ze mag gerust haar hoofd erbij houden, als ze haar troeven maar (eventueel: open en bloot) op tafel legt.
Selected response from:

Ron Willems
Grading comment
Heel erg bedankt!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6zie onder
Ron Willems
3 +1ze is niet meer in staat haar strategie te verbergen/een pokerface te houdenJudith Verschuren


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
ze is niet meer in staat haar strategie te verbergen/een pokerface te houden


Explanation:
lijkt me de betekenis

Judith Verschuren
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  inge kinget: of "voor zolang ze haar strategie kan verbergen". De Engelse zin lijkt me niet volledig correct.
41 mins

58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
zie onder


Explanation:
even associëren:

poker + playboy + "you can leave your head (hat) on" (strip-liedje van Joe Cocker) = strippoker

ik denk dat hij er geen bezwaar tegen heeft dat ze haar hoofd erbij houdt, maar hij prefereert een situatie waarin ze geen mouwen meer draagt (en wat er verder aan die mouwen vast zit).

dat geeft hij aan via deze zeer subtiele metafoor: sleeve = kleding en "her game" is dan ofwel haar bedoelingen ofwel haar lichaam.

idee voor een vertaling:
Ze mag gerust haar hoofd erbij houden, als ze haar troeven maar (eventueel: open en bloot) op tafel legt.

Ron Willems
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 148
Grading comment
Heel erg bedankt!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  José Gralike
1 min
  -> merci, José

agree  Tina Vonhof: 'troeven op tafel leggen' geeft de betekenis goed weer en blijft mooi in de pokersfeer.
48 mins
  -> dank je!

agree  Carolien de Visser
2 hrs
  -> merci!

agree  Bea Geenen
9 hrs
  -> dank je!

agree  Ricardo Ten Haken
9 hrs
  -> merci Ricardo! (goh, een man, ik was even bang dat dit een women-only vraag was ;-)

agree  Hester Eymers: Heldere uitleg, mooie oplossing!
17 hrs
  -> dank je, Hester