KudoZ home » English to Dutch » General / Conversation / Greetings / Letters

code to quota

Dutch translation: quota code ingeven


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:code to quota
Dutch translation:quota code ingeven
Entered by: Mark Straver

16:17 Nov 13, 2008
English to Dutch translations [PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters / survey
English term or phrase: code to quota
Na de opsomming van een aantal mogelijke vormen van abonnement-/prepaid-opties wordt aan de respondent gevraagd om de optie te kiezen die hij gebruikt. Dan wordt aan degene die de telefonische enquête afneemt de instructie gegeven "code to quota". Wat wordt daarmee bedoeld?
Linda Flebus
Belgium
quota code ingeven
Explanation:
Lastig zonder wat meer context, maar ik denk dat er wordt bedoeld dat elk gebruik/quota (hoeveelheid gebruik) een bepaalde code is toegewezen in het respons systeem dat wordt gebruikt, en dus de overeenstemmende code moet worden ingevoerd nadat het quotum is bepaald door middel van de vragen.
Selected response from:

Mark Straver
Sweden
Grading comment
Dank je wel Ron: dit is precies wat het is.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3coderen in quota/quota coderen
hilde schuermans
3quota code ingeven
Mark Straver
2coderen tot quota
Ron Willems


Discussion entries: 1





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
coderen in quota/quota coderen


Explanation:
ik denk dat de interviewer het antwoord moet noteren/coderen als ...

hilde schuermans
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch

18 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
coderen tot quota


Explanation:
misschien wil de opdrachtgever een bepaald aantal mensen met een abonnement, een bepaald aantal met prepaid enz interviewen. daarvoor zijn misschien quota gedefinieerd. als een bepaald quotum bereikt is, kan het interview met deze persoon (of het huidige gedeelte) worden afgesloten. maar dit is pure speculatie.

(code/coding to quotum/quota geeft niet één Google-hit, dus een bekende term is het niet.)

anderzijds: ongeacht de interpretatie denk ik dat dit taalkundig wel een aardige vertaling is :-)

Ron Willems
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 148

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
quota code ingeven


Explanation:
Lastig zonder wat meer context, maar ik denk dat er wordt bedoeld dat elk gebruik/quota (hoeveelheid gebruik) een bepaalde code is toegewezen in het respons systeem dat wordt gebruikt, en dus de overeenstemmende code moet worden ingevoerd nadat het quotum is bepaald door middel van de vragen.

Mark Straver
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dank je wel Ron: dit is precies wat het is.