KudoZ home » English to Dutch » General / Conversation / Greetings / Letters

tips and tricks

Dutch translation: tips en trucs


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:tips and tricks
Dutch translation:tips en trucs
Entered by: Inge Dijkstra

15:05 Nov 15, 2008
English to Dutch translations [Non-PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters
English term or phrase: tips and tricks
Uit een EU-rapport over scholing in de gezondheidszorg: "During reflection conferences they share *tips and tricks*"
Ik kan echt nergens een goede NL-vertaling vinden! *Ideeën en suggesties* misschien? Of gewoon onvertaald laten?
Inge Dijkstra
Netherlands
tips en trucs
Explanation:
Simpel toch?

HTH,
Jacqueline
Selected response from:

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Grading comment
Inderdaad, simpel! Waarom kon ik dat nou zelf niet bedenken?! Blinde vlek, waarschijnlijk ...
Bedankt, Jacqueline en ook de andere collega's voor het meedenken!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6tips en trucs
Jacqueline van der Spek
4 +3Handige tips en weetjesinge kinget
4 +1weetjes
hilde schuermans


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
weetjes


Explanation:
klinkt wat losser en is toch vertaald ...

hilde schuermans
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  inge kinget
1 hr

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
tips en trucs


Explanation:
Simpel toch?

HTH,
Jacqueline

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Inderdaad, simpel! Waarom kon ik dat nou zelf niet bedenken?! Blinde vlek, waarschijnlijk ...
Bedankt, Jacqueline en ook de andere collega's voor het meedenken!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  katja van hellemond
14 mins

agree  Ron Willems
25 mins

agree  Jack den Haan
1 hr

disagree  inge kinget: een "truc" doet me aan een "goocheltruc" denken. - Ik merk dat dit inderdaad gebruikt wordt in Nederland - in Belgie meen ik niet. Daar gebruiken we "truc' alleen in de betekenis van een "goocheltruc".
1 hr
  -> en trick doet je dat niet denken? Van Dale Hedendaags Nederlands geeft voor truc o.a. "handigheidje"

agree  Jan Willem van Dormolen
2 hrs

agree  Nicole Snoek: niets met goochelen te maken
8 hrs

agree  Saskia Steur
18 hrs

agree  Koen van Gilst
1 day1 hr

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Handige tips en weetjes


Explanation:
http://www.google.com/search?hl=en&client=safari&rls=en-us&q...

inge kinget
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Carolien de Visser
2 hrs
  -> Dank je wel

agree  Luc Dielis: Of gewoon Tips & weetjes. Zie: http://advertising.microsoft.com/belux/nl/NewsAndEvents/Pres...
15 hrs
  -> Dank je wel

agree  Eppo Schaap: trucs (of truuks) doet me toch altijd weer aan een goochelaar denken
1 day3 hrs
  -> mij ook.. ;-)