KudoZ home » English to Dutch » Advertising / Public Relations

posting policy

Dutch translation: plaatsingsbeleid


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:posting policy
Dutch translation:plaatsingsbeleid
Entered by: Katrien De Clercq

16:20 Feb 9, 2009
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Advertising / Public Relations / Opleiding
English term or phrase: posting policy
Nog steeds over die opleiding. "Continue to work with your manager and xxx HR to understand the posting policy and your bidding eligibility surrounding xxx opportunities." xxx staat voor de naam van het bedrijf. En het onderwerp is "Careers". Iemand enig idee wat hier wordt bedoeld?

Katrien
Katrien De Clercq
plaatsingsbeleid
Explanation:
hiermee maakt het niet veel uit of het om een daadwerkelijke post gaat of om een post-it op een prikbord met vacatures...
want helemaal zeker weet ik ook niet wat er hier wordt bedoeld...
Selected response from:

vic voskuil
Netherlands
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +6plaatsingsbeleid
vic voskuil
4 +1vacaturebeleid
Ron Willems
4uitzendbeleid
Chris Hopley
4jobbeleidSabine Piens
3banenbeleid
Lianne van de Ven
3sollicitatieporcedureCarolien de Visser


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
jobbeleid


Explanation:
...

Sabine Piens
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish

12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +6
plaatsingsbeleid


Explanation:
hiermee maakt het niet veel uit of het om een daadwerkelijke post gaat of om een post-it op een prikbord met vacatures...
want helemaal zeker weet ik ook niet wat er hier wordt bedoeld...

vic voskuil
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 32
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Wilmer Brouwer
42 mins
  -> dank je Wilmer!

agree  Ron Willems: ja, plaatsing van vacatures (online of desnoods een personeelsadvertentie), daar moet ik aan denken
2 hrs
  -> dank je Ron!

agree  Marianne Knijff: Mee eens
2 hrs
  -> dank je Cévennes!

agree  frameworks
14 hrs
  -> dank je frameworks!

agree  Jan Willem van Dormolen: Goed gevonden! Dit houdt de mogelijkheden mooi open...
16 hrs
  -> cheers!

agree  Sherefedin MUSTAFA
20 hrs
  -> merci!

neutral  Chris Hopley: het gaat m.i. om het uitzenden van personeel; plaatsing heeft, dacht ik, meer met werving & selectie te maken // ik stel me het zo voor dat werknemers moeten 'bieden' op de postings (een soort van concours)
21 hrs
  -> dat laatste heb je wel gelijk in. En 'uitzenden' zou kunnen, maar vloekt dat niet te veel met 'bidding' ?

14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
banenbeleid


Explanation:
bedoeld wordt "job posting policy" (google) wat iha onder banenbeleid (van een bedrijf) valt.

Lianne van de Ven
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 28

15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sollicitatieporcedure


Explanation:
ook een idee misschien, beetje afhankelijk van de context

Carolien de Visser
France
Native speaker of: Native in DutchDutch

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
vacaturebeleid


Explanation:
beleid dat beschrijft hoe moet worden omgegaan met (het publiceren / adverteren van) vacatures

Ron Willems
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 29

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kitty Brussaard: Dit vind ik hier de best passende vertaling. Ik denk hierbij dan bijv. aan vacatures eerst intern publiceren, uitwisselen van vacatures met andere organisaties (bijv. tussen onderwijsinstellingen, ministeries) etc.
3 hrs

21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
uitzendbeleid


Explanation:
Posting policy refers to the process of assigning employees to other business locations, often overseas.

-> "’Uitzendbeleid Defensie in strijd met wet’
Het beleid van staatssecretaris Jack de Vries (Defensie) om vrouwelijke militairen met kinderen tot vijf jaar vrij te stellen van uitzending naar het buitenland is in strijd met de wet."
http://www.nrcnext.nl/nieuws/nederland/article1898621.ece/Ui...

-> "Het komt vaak voor dat werknemers voor kortere of langere tijd door hun werkgever naar het buitenland worden uitgezonden. Ze blijven bij kortere uitzendingen meestal op de loonlijst van hun Nederlandse werkgever staan."
http://www.wereldexpat.nl/nl/wonen/financieel/expert_kosters

-> "The main reason for foreign postings remains the transfer of skills which, as in the case of British managers posted to the US or Europe, can be very much a two-way process."
http://url.ie/167l

Chris Hopley
Netherlands
Works in field
Native speaker of: English