KudoZ home » English to Dutch » History

homesteader

Dutch translation: pionier onder de 'homestead act'


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Homesteader
Dutch translation:pionier onder de 'homestead act'
Entered by: joeky janusch

06:41 Feb 21, 2006
English to Dutch translations [PRO]
History / American history
English term or phrase: homesteader
Is hier een Nederlands woord voor.

Wat ik uit de tekst begrijp zijn het die mensen die met huifkarren naar het westen trokken om daar land in bezit te nemen.
joeky janusch
Israel
pionier
Explanation:
Ben het eens met Steven, maar in deze context is 'pionier ' ook een mogelijkheid, denk ik. Ik associeer de term 'kolonisten' tenminste niet zo gauw met die naar het westen trekkende mensen in Noord America.
Selected response from:

Jack den Haan
Netherlands
Grading comment
Bedankt, Jack. Al dekt het niet helemaal de lading, toch is dit het meest bruikbare.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5pionierJack den Haan
3 +5kolonist
Steven Mertens


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
kolonist


Explanation:
Zou het niet gewoon kolonist kunnen zijn?



Steven Mertens
Works in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roeland: lijkt me wel goed
9 mins
  -> Bedankt Roeland

agree  Jack den Haan
57 mins
  -> Bedankt Jack

agree  Friso Holtkamp: Ik heb het ook een aantal keren gewoon als "homesteader" voorbij zien komen, omdat de naam van de "homestead act" afgeleid is.
1 hr
  -> Bedankt Friso

agree  Jan Willem van Dormolen
2 hrs
  -> Bedankt Jan Willem

agree  11thmuse: Wordnet 2 = Verb: 1. settle land given by the government and occupy it as a homestead
4 days
  -> Bedankt Henk

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
pionier


Explanation:
Ben het eens met Steven, maar in deze context is 'pionier ' ook een mogelijkheid, denk ik. Ik associeer de term 'kolonisten' tenminste niet zo gauw met die naar het westen trekkende mensen in Noord America.

Jack den Haan
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 7
Grading comment
Bedankt, Jack. Al dekt het niet helemaal de lading, toch is dit het meest bruikbare.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kate Hudson: pionier niet kolonist in the Wild West
48 mins
  -> Bedankt Kate.

agree  Jacqueline van der Spek
2 hrs
  -> Bedankt Jacqueline.

agree  Erik Boers: Als ze inderdaad naar het westen trekken, lijkt pionier me meer van toepassing.
4 hrs
  -> Bedankt Erik.

agree  xxxFrederikDV: er zijn ook meer zoekresultaten voor 'pioneers' dan voor 'colonists' geassocieerd met de 'New World'
5 hrs
  -> Bedankt Frederik

agree  René Knoop:
5 hrs
  -> Bedankt René.