KudoZ home » English to Dutch » History

designated

Dutch translation: officieel benoemd tot/aangewezen als


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:designated
Dutch translation:officieel benoemd tot/aangewezen als
Entered by: Steven Mertens

08:52 Oct 22, 2006
English to Dutch translations [PRO]
History
English term or phrase: designated
Context: "Officially designated the National WWI Museum by the 108th Congress in 2004, the
30,000-square-foot core exhibit is being built directly beneath the existing Liberty Memorial."

Vind de structuur van het eerste deel van de zin nogal raar klinken in relatie tot het tweede deel.

Dank voor suggesties.

Steven
Steven Mertens
officieel benoemd tot/aangewezen als
Explanation:
Dit is een typische Engelse zinsconstructie, die je zult moeten omgooien:

De .... exhibit van ....vierkante meter, die door het ... congres officieel benoemd is tot .... wordt direct onder het bestaande.... gebouwd.
Selected response from:

Suzanne Deveson
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank voor alle suggesties!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2officieel benoemd tot/aangewezen als
Suzanne Deveson
4 +1aangewezen tot
Mariette van Heteren
4 +1aangewezen als, benoemd tot
Hester Eymers
3toegekend aan
webred


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
aangewezen tot


Explanation:
aangewezen tot

Mariette van Heteren
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: aangewezen als, benoemd tot ...
45 mins

7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
toegekend aan


Explanation:
er lijkt inderdaad een woordje te ontbreken, 'as', 'to' of iets dergelijks

--------------------------------------------------
Note added at 9 Min. (2006-10-22 09:01:01 GMT)
--------------------------------------------------

of 'behorende bij'. Dat heb je als je te snel op 'verzenden' klikt ;-)

webred
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
officieel benoemd tot/aangewezen als


Explanation:
Dit is een typische Engelse zinsconstructie, die je zult moeten omgooien:

De .... exhibit van ....vierkante meter, die door het ... congres officieel benoemd is tot .... wordt direct onder het bestaande.... gebouwd.

Suzanne Deveson
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hartelijk dank voor alle suggesties!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hirselina
6 mins
  -> Dank!

agree  Michaël Temmerman: aanwijzen vind ik maar niets in deze context;ik vind officieel benoemen het beste
9 mins
  -> Dank!

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
aangewezen als, benoemd tot


Explanation:
Je moet wat informatie toevoegen om de zin ook in het Nederlands leesbaar te houden, denk ik. Denk aan een vertaling in de trant van:

Op het 108e Congres in 2004 werd XX officieel aangewezen als het Nationale Museum voor de Eerste Wereldoorlog. De nieuwe tentoonstellingsruimte van ruim 9.000 vierkante kilometer wordt nu direct onder het bestaande Vrijheidsmonument gebouwd.

Heb je daar iets aan?


Hester Eymers
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: ik geloof dat hier twee zielen één gedachte hadden...
39 mins