KudoZ home » English to Dutch » Human Resources

career map tool

Dutch translation: carrière- of loopbaanplanning


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:career map tool
Dutch translation:carrière- of loopbaanplanning
Entered by: Guus van Osch

15:35 Jul 2, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Human Resources / pvc-lijm
English term or phrase: career map tool
Er wordt verwezen naar "career mapping". Ik vermoed dat dit eventueel in het Engels kan blijven staan, maar is er ook een gangbare NL term voor?

Iets verderop in de tekst staat ook: Career planning/mapping

Alvast bedankt!
Michaël Temmerman
Costa Rica
carriëre- of loopbaanplanning
Explanation:
bekende termen in HR land


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-07-02 17:20:41 GMT)
--------------------------------------------------

Als je per se een alternatief zoekt: misschien carrièreopzet? (1 Google hit!)
Selected response from:

Guus van Osch
Grading comment
Bedankt iedereen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4carriëre- of loopbaanplanningGuus van Osch
4model om loopbaan uit te stippelen
Albert Stufkens
3loopbaanplanningsinstrumentJack den Haan
3planning / schets loopbaanStéphanie Mazy


Discussion entries: 3





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
planning / schets loopbaan


Explanation:
-

Stéphanie Mazy
Belgium
Native speaker of: Native in FrenchFrench

25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
loopbaanplanningsinstrument


Explanation:
Wellicht een mogelijkheid, naar analogie van de volgende referentie:

http://www.zwhaaglanden.nl/index.php?p=39507
Loopbaaninstrument FIT
"FIT is een nieuw digitaal loopbaaninstrument dat door ZW Haaglanden wordt ingezet."

Overigens vrij veel googles voor 'loopbaaninstrument', hoewel niet direct in een planningscontext.

Jack den Haan
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 19

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
carriëre- of loopbaanplanning


Explanation:
bekende termen in HR land


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-07-02 17:20:41 GMT)
--------------------------------------------------

Als je per se een alternatief zoekt: misschien carrièreopzet? (1 Google hit!)

Guus van Osch
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16
Grading comment
Bedankt iedereen!
Notes to answerer
Asker: zover zat ik ook al:-) Maar is er geen verschil tussen mapping en planning? Het staat ook duidelijk apart vermeld in de tekst. Career planning/mapping en niet zomaar een van beide.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Riens Middelhof: Bovendien is het toch echt carrière...
5 mins
  -> agree ;o)

agree  Luc Dielis: reer Planning en Career Mapping worden beide gebruikt voor het uitstippelen van de loopbaan (al dan niet in overleg met manager) en de hieraan vereiste trainingen etc. te koppelen om het gewenste carrièrepad te volgen...
1 hr

agree  Els Spin: Ik zou ook gaan voor loopbaanplanning. Peins nog wel over het onderscheid tussen map en plan. Misschien dat plan grotere lijnen aangeeft (van postkamer naar directie), en bij map (routekaart) meer in detail wordt aangegeven welke stappen je neemt. Zoiets?
8 hrs

agree  Strap Patsen
1 day6 mins

agree  Miranda Verswijvelen
1 day6 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
model om loopbaan uit te stippelen


Explanation:
Verschil tussen:
'mapping' = uitstippelen het begrip is globaler
en
'planning' = het bepalen van de stappen, die invulling geven aan het uitgestippelde het begrip is gedetaillerder

Albert Stufkens
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 7