KudoZ home » English to Dutch » Human Resources

trigger point

Dutch translation: omslagpunt


15:25 Feb 11, 2012
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Human Resources / Motivational styles
English term or phrase: trigger point
This is used in a text to show managers that they need to use different approaches when motivating their staff. The question is: What would be the trigger point to switch to a different approach?
Hetty
Dutch translation:omslagpunt
Explanation:
Waar ligt het omslagpunt voor het overstappen op een andere methode/aanpak?
Selected response from:

Ron Willems
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4omslagpunt
Ron Willems
4 +2aanzet/aanleiding
Monique van Brandenburg
3schakelmoment
Gerard de Noord
3indicatie
Tina Vonhof
3juiste momentBarend van Zadelhoff


  

Answers


44 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
indicatie


Explanation:
Niet helemaal hetzelfde, want een trigger point zet aan to actie, terwijl dat bij een indicatie niet perse het geval is. Misschien weet iemand anders nog een betere term.

Tina Vonhof
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
juiste moment


Explanation:


'trigger' moet je volgens mij zien als wat door de manager wordt ervaren als een 'trigger' : hem beweegt tot, hem tot actie doet overgaan, e.d.
'point' lijkt te verwijzen naar het 'moment', het punt in het hier en nu, waarop, de manager tot actie moet overgaan

'bewegen tot' hoeft niet perse vertaald te worden als je kiest voor 'juiste moment' omdat dit er al op duidt dat men tot actie over zal gaan en de actie ook onmiddelijk na 'juiste moment' in de zin wordt genoemd

Barend van Zadelhoff
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 25

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
omslagpunt


Explanation:
Waar ligt het omslagpunt voor het overstappen op een andere methode/aanpak?

Ron Willems
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 145
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rosendal1984
4 hrs
  -> merci

agree  Michel de Ruyter
14 hrs

agree  Jan Willem van Dormolen
16 hrs

agree  Lianne van de Ven: lijkt mij ook iha het beste
1 day30 mins

23 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
schakelmoment


Explanation:
.

Gerard de Noord
France
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

1 day1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
aanzet/aanleiding


Explanation:
Van Dale, vertaling voor trigger. Vind ik hier eigenlijk wel passen.

Monique van Brandenburg
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof
4 hrs
  -> Thanks Tina

agree  Machteld/Johan Schrameijer/Westenburg
5 hrs
  -> Dank je, Machteld




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
PRO (3): Ron Willems, Monique van Brandenburg, Sindy Cremer